کد خبر: ۲۰۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
براساس بررسی‌های به عمل آمده همکاران ما به ندرت قیمت‌ها را بالا برده و دولت باید کمک کند که تمهیدات گرانی ارز در نظر گرفته شود و خدمات و کالاهایی که مردم نیاز دارند تحت تاثیر قرار نگیرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیات مدیره انجمن دندانپزشکان عمومی ایران از اطلاعیه رسمی این انجمن مبنی بر افزایش ندادن تعرفه‌های دندانپزشکی خبر داد و گفت: این اقدام همکاران ما سیاست انقباضی جهت آسیب‌ ندیدن مردم در شرایط اقتصادی کنونی است.

به گزارش شفا آنلاین، باقر شهنی‌زاده در حاشیه اولین همایش سراسری سلامت دهان انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهار داشت: بسیاری از کشورها از طریق آموزش موفق شده‌اند آمار پوسیدگی‌های دندانی را در کشورهای خود کاهش دهند؛ به طور مثال از اگر شاخص DMF (شاخص دندان‌های پوسیده، پر شده یا کشیده) 17 بوده طی 20 سال موفق شده‌اند آن را به یک برسانند.

وی افزود: از سال 1360 تاکنون پوسیدگی‌های دندانی در ایران افزایش یافته به طوری که از رقم 1.8 به حدود 6 در شاخص DMF رسیده است.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه هر ایرانی متوسط 2 تا 3 دندان پوسیده دارد و تا 50 سالگی 7 دندان خود را از دست داده است، گفت: از وزارت بهداشت(Ministry of Health) درخواست داریم که به انجمن‌ها رویکرد بهتری داشته باشند و جریانات سیاسی را کنار کنار بگذارند تا بتوان موثر تر اقدامات لازم و خدمات را به مردم ارائه داد.

شهنی‌زاده تاکید کرد:‌از وزیر بهداشت درخواست داریم در حوزه پزشکی مسئولان جناح سیاسی نداشته باشند و تنها به قدرت مدیریت آنها توجه شود و همه بتوانند نظرهای خود را جهت ارائه خدمات بهتر به مردم داشته باشند.

وی گفت: انجمن دندانپزشکان عمومی ایران داوطلبانه تشکیل شد و می‌خواهیم از این طریق خدمات بیشتری را در حوزه دندانپزشکی(Dental) به مردم ارائه دهیم؛ البته باید به این نکته توجه داشت که سلامت دهان و دندان مردم تنها از طریق مسواک، خمیردندان و نخ امکان‌پذیر نیست و پوشش‌های بیمه‌‌ای در این زمینه باید مدنظر قرار داشته باشد؛ چرا که اگر هزینه‌ها و درآمد خانواده‌ها مناسب نباشد به جای ترمیم دندان آن را می‌کشند.

وی تاکید کرد: چرا علی‌رغم صرف بودجه در حوزه سلامت آمار پوسیدگی‌های دندان افزایش یافته است، بیمه‌ها باید در این زمینه پوشش بیشتری داشته باشند، میزان دستمزدها نیز خدمات مطب‌ها مدنظر دولت قرار گیرد.

رئیس انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ادامه به موضوع خروج آمریکا از برجام و افزایش قیمت ناگهانی دلار در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی در آمد مردم کم باشد ترجیح می‌دهند که خدماتی همچون دندانپزشکی را کمتر دریافت کنند البته خدمات دندانپزشکی در کشور گران نیست و باید پوشش بیمه‌ای بهتری در این راستا صورت گیرد.

وی از اطلاعیه رسمی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران جهت حمایت از مردم خبر داد و گفت: براساس این اطلاعیه به دندانپزشکان قرار بر این شده که همکاران ما به دلیل افزایش قیمت تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و کاهش ارز ریال و افزایش دلار سیاست‌های انقباضی اتخاذ کنند و قیمت‌ها و تعرفه‌ها را بالا نبرند یا حدالمقدور کمتر این تعرفه‌ها را افزایش دهند چرا که یک بسیج ملی برای عبور از این شرایط در کشور نیاز داریم.

شهنی‌زاده خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های به عمل آمده همکاران ما به ندرت قیمت‌ها را بالا برده و دولت باید کمک کند که تمهیدات گرانی ارز در نظر گرفته شود و خدمات و کالاهایی که مردم نیاز دارند تحت تاثیر قرار نگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: