کد خبر: ۲۰۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
دسر بادام زمینی و خرما به علت وجود اسید آمینه تریپتوفان موجب ساخت هورمون سروتونین می‌شود؛ این هورمون باعث ایجاد شادی و نشاط در افراد ایجاد و رفع افسردگی می شود
شفا آنلاین>سلامت>پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی دسر را به دلیل داشتن انواع ویتامین‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر دانست.

به گزارش شفا آنلاین، دسر بادام زمینی و خرما حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۱۲، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، فو‌لات، سدیم، پتاسیم، مس، آهن، منیزیم، منگنز، فسفر، کلسیم، سلنیوم، روی، پانتو‌تنیک اسید، پلی‌فنول، اسید فولیک، ر‌زوراترول، هورمون سر‌وتونین، اسید آ‌مینه تریپتوفان و اسید چرب امگا ۳ است.

برای بررسی خواص د‌سر بادام زمینی و خرما و اینکه مصرف این د‌سر برای چه افرادی مفید است با حیدر عظما‌یی محقق و پژوهشگر طب سنتی(Traditional medicine) گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص د‌سر بادام زمینی و خرما
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص د‌سر بادام زمینی و خرما اظهار کرد: این دسر به علت وجود آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های A ، C ، E ، پلی‌فنول و رزوراترول از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، انواع سرطان‌ ها، اختلالات عصبی مانند آلزایمر(Alzheimer) و عفونت‌های ویروسی و قارچی پیشگیری می‌کند.

وی درباره خواص دیگر دسر بادام زمینی و خرما بیان کرد: این دسر به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی انرژی بدن را افزایش می‌دهد و موجب سلامتی بدن هم می‌شود؛ دسر بادام زمینی و خرما قدرت باروری را زیاد می‌کند و برای زنان باردار و جنین آنها  بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: دسر بادام زمینی و خرما به علت وجود اسید آمینه تریپتوفان موجب ساخت هورمون سروتونین می‌شود؛ این هورمون باعث ایجاد شادی و نشاط در افراد ایجاد و رفع افسردگی(Depression) می شود.

عظمایی تاکید کرد: این دسر به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، روی و منیزیم نقش موثری در بازسازی، جوان‌سازی و طراوت و شادابی پوست، رفع ریزش مو و افزایش رشد مو دارد و به کنترل قند، فشار و چربی خون کمک شایانی می‌کند.

وی تصریح کرد: دسر بادام زمینی و خرما به علت وجود فیبر، یبوست را برطرف می‌کند همچنین به علت داشتن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به ویژه آهن و اسید فولیک در رفع کم خونی موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: د‌سر بادام زمینی و خرما به علت وجود کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین D استخوان‌ها، مفاصل و دندان‌ها را تقویت و از بروز پوکی استخوان(Osteoporosis) در افراد جلوگیری می‌کند.

عظمایی یادآور شد: دسر بادام زمینی و خرما تاثیر چشمگیری در پیشگیری از سرطان روده بزرگ به ویژه در زنان دارد.

مواد لازم برای تهیه د‌سر بادام زمینی و خرما (چهار تا پنج نفر)
بادام زمینی                       یک لیوان

دارچین                             یک قاشق چای خوری

عسل                                 ۲ قاشق غذاخوری

خرما                                ۱۲ تا ۱۵ عدد

بیسکوییت ساده            پنج عدد

کره محلی                      ۱۵ گرم

آب‌جوش                        نصف لیوان

طرز تهیه د‌سر بادام زمینی
 نخست بادام زمینی را پودر سپس پودر دارچین و عسل را به آن اضافه و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

 هسته خرما‌ها را در بیاورید سپس خر‌ما‌های بدون هسته را با کره محلی کمی حرارت دهید تا نرم شوند.

 آب‌جوش را به خرما‌ها اضافه و صبر کنید تا خوب جذب آنها شود.

خرما‌ها را به سایر مواد بیفزایید.

بیسکوییت‌ها را هم خرد کنید و داخل مواد بریزید.

 مواد را به خوبی هم بزنید.

 د‌سر را در ظرفی مناسب بریزید و روی آن سلفو‌ن بکشید.

د‌سر را به مدت یک تا ۲ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب جا بیفتد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: