کد خبر: ۲۰۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 18
جمعیت هلال احمر با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه و به عنوان عضوی از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت می‌کند.
شفا آنلاین>اجتماعی>مشاور آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به آموزش پیشگیری از اعتیاد با اجرای طرح پیمان گفت: افزایش رفتارهای خودمراقبتی جهت مقابله با شیوع ایدز، اعتیاد، هپاتیت و سایر بیماری‌های مرتبط باید توسط خانواده‌ها و با مسئولیت به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود.

به گزارش شفا آنلاین:کبری محمدی  درباره طرح پیمان و آموزش پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با هدف یاری رساندن به نیازمندان و افراد آسیب‌پذیر جامعه و به عنوان عضوی از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر فعالیت می‌کند.


وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی پیمان با حضور نوجوانان و جوانان، برای آموزش‌های پیشگیرانه در حوزه اعتیاد بسیار موثر است، افزود: این سازمان از طریق فعالیت‌های بشردوستانه، آموزشی، امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی افراد به جمعیت هلال احمر، توانمندی‌های امدادی و شاخص‌های سلامت جسمی، معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانانی توانمند با روحیه بشردوستی و نوع دوستی به کار می‌گیرد.

مشاور آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر خاطر نشان کرد: طرح ملی پیمان در راستای پیشگیری، مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد انجام داده است.

محمدی عنوان کرد: از جمله اهداف سازمان جوانان جهت پیشگیری از اعتیاد تربیت تسهیل‌گران و مربیان پیشگیری اولیه از اعتیاد، افزایش خودمراقبتی و کاهش گرایش به آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد در کودکان، نوجوانان و جوانان، زنان سرپرست خانوار، تلاش در جهت تغییر نگرش و تقویت رفتارهای محافظت کننده در میان نوجوانان، جوانان و خانواده‌های آنان از طریق تاثیرگذاری بر جنبه های شناختی، عاطفی و رفتاری است.

وی با تاکید بر اینکه افزایش رفتارهای خودمراقبتی جهت مقابله با شیوع ایدز، اعتیاد، هپاتیت و سایر بیماری‌های مرتبط باید توسط خانواده‌ها و مسئولیت به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود، گفت: افزایش آگاهی خانواده‌ها در رابطه با عوارض و پیامدهای اعتیاد و چگونگی نظارت بر فرزندان باید مورد توجه هر چه بیشتر قرار گیرد.

مشاور آموزش و پژوهش سازمان جوانان هلال احمر ادامه داد: ایجاد بستر مناسب برنامه‌های اجتماع محور، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تشکیل کانون‌های بشردوستانه به منظور جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان در مناطق حاشیه‌نشین و ارائه برنامه‌های بشردوستانه و امدادی برای آنها بسیار ضروری است.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: