کد خبر: ۲۰۲۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018July 15
ممکن است در مواردی موضوع فوق صحت داشته باشد، اما نمی‌توانیم موضوع را تعمیم دهیم. وی با بیان اینکه خرید و فروش نوزادان قابل رد نیست اما به شکل موردی اتفاق می‌افتد
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس سازمان بهزیستی کشور، از انتقال ١٠٣٠ نوزاد متولد شده به بهزیستی به‌دلیل اعتیاد مادر از سوی وزارت بهداشت خبر داد و گفت: نیمی از این کودکان بعد از درمان مادر به خانواده وی منتقل شده‌اند و برای سایر آنها نیز به‌دنبال اطمینان از درمان مادر آنها هستیم.

به‌گزارش شفا آنلاین، انوشیروان محسنی بندپی در نشست این سازمان به مناسبت هفته بهزیستی، در رابطه با خرید و فروش نوزاد در بیمارستان‌ها توسط برخی  ماماها، افزود: ممکن است در مواردی موضوع فوق صحت داشته باشد، اما نمی‌توانیم موضوع را تعمیم دهیم. وی با بیان اینکه خرید و فروش نوزادان قابل رد نیست اما به شکل موردی اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: خرید و فروش کودک جرم بوده و این افراد در آینده نمی‌توانند برای این کودکان شناسنامه و دفترچه بیمه بگیرند.

همچنین در مورد جمع‌آوری کودکان کار و خیابان بنا داریم که از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کنیم. رئیس سازمان بهزیستی، با اشاره به تفاهمنامه با خانه صنعت و معدن نیز اظهار کرد: قرار است در سال ۹۷ حدود ۲۰ هزار معلول و معتاد بهبود یافته در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار شوند.

همچنین برای تأمین مسکن نیز ۱۱ هزار نفر ثبت‌نام کردند. وی با تأکید بر پذیرش ٧١هزارو ۶٠٠ معتاد در مراکز ماده ١۵ و ١۶ گفت: اظهارات اخیر قوه قضائیه درباره انتقال معتادان به بازداشتگاه کهریزک، مربوط به خرده فروشان بوده‌، این در حالی است که سازمان بهزیستی تنها مسئول صدور مجوز برای مراکز نگهداری از معتادان است.

محسنی بندپی، ادامه داد: ظرفیت مراکز استان‌ها برای پذیرش معتادان متجاهر  حتی تا ۶ ماه فراهم است و کمبود جا نداریم. وی با تأکید بر اینکه بهزیستی تلاش می‌کند  مرکز نگهداری کودکان به خانواده واقعی شبیه شوند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد واگذاری کودکان به شکل «امین موقت» نسبت به نگهداری کودکان در مراکز بهزیستی بهتر است.

وی از افزایش ۱۴ درصدی مستمری مددجویان از تیر ماه ۹۷ خبر داد و اظهار داشت: برای کاهش فقر مطلق نیز ۲۲۰۰میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کرده است. این بودجه به افراد پشت نوبتی که تنها از کمک‌های موردی برخوردار می‌شدند اما تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار نداشتند پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: این افراد پشت نوبتی به مرور بر اساس آزمون وسع تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار خواهند گرفت. این آزمون برای ۳۲۹ هزار خانواده پشت نوبتی برگزار می‌شود. بندپی با بیان اینکه ۲۳۰میلیارد تومان نیز برای بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شده است، اعلام کرد: به این ترتیب پیشنهاد بودجه ۷۰۰۰ میلیاردی دولت، پرداخت ۴۴۵۰میلیارد مستمری برای مستمری بگیران و ۲۲۲۰ میلیارد برای افراد تحت پوشش و ۲۳۰ میلیارد بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار درنظر گرفته شده است.

بندپی در مورد ساماندهی کودکان کار و خیابان نیز گفت: از میان کودکان پذیرش شده ۶۰ درصد آنها اتباع بیگانه هستند. همچنین از ۴۰ درصد باقیمانده نیز ۶۰ درصد غیرتهرانی هستند. دو نامه نیز از سوی سازمان بهزیستی به وزارت امورخارجه فرستاده شده است که این مسأله به شکل تخصصی و ریشه‌ای حل شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: