کد خبر: ۲۰۲۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018July 11
: مننژیت یکی از بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب مرکزی است و تفاوتی که با سایر بیماری‌‌های سیستم اعصاب مرکزی دارد این است که در مننژیت پرده‌‌های مغز نیز درگیر ‌می‌شوند.

شفا آنلاین>سلامت>یک فوق تخصص اعصاب کودکان با اشاره به اینکه مننژیت به وسیله ویروس‌‌ها و باکتری‌‌ها ایجاد ‌می‌شوند، گفت: همزمان بودن تب، سردرد و استفراغ از نشانه‌‌های ابتلا به مننژیت است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر امین شاهرخی درباره بیماری مننژیت <Meningitis>اظهار کرد: مننژیت یکی از بیماری‌های مربوط به سیستم اعصاب مرکزی است و تفاوتی که با سایر بیماری‌‌های سیستم اعصاب مرکزی دارد این است که در مننژیت پرده‌‌های مغز نیز درگیر ‌می‌شوند.


وی با بیان اینکه مننژیت به وسیله ویروس‌‌ها و باکتری‌‌ها ایجاد ‌می‌شوند، افزود: اگر مننژیت به وسیله ویروس و عوامل میکروبی ایجاد شود عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد بنابراین بیماری مهلک خواهد بود.

این فوق تخصص اعصاب کودکان خاطرنشان کرد: اگر فردی دچار مننژیت ویروسی شود احتمال ابتلا به عفونت نیز در وی بسیار زیاد است. اما اگر بیمار مبتلا به عفونت مننژیت باکتریایی شود احتمال ابتلا، درگیری، عوارض و ن مرگ و میر آن نیز بسیار زیاد است.

شاهرخی عنوان کرد: بنابراین خانواده‌‌ها باید در صورت مشاهده این علائم به نزدیکترین مرکز اورژانس بیمارستانی مراجعه کنند.

وی یاد آور شد: باید اقدامات درمانی برای افرادی که دچار مننژیت شده‌اند هرچه سریعتر انجام  شود و پیش از تشخیص کامل درمان برای آنها صورت گیرد چرا که تأخیر در درمان مننژیتی که به دنبال بیماری‌های میکروبی ایجاد می‌شود بسیار خطرناک و در نهایت می‌تواند مرگ بیمار را به همراه داشته باشد.

این فوق تخصص اعصاب کودکان عنوان کرد: ابتلا به مننژیت در مکان‌های شلوغ  بسیار شایع‌تر است بنابراین جهت پیشگیری از این بیماری افرادی که در مکان‌های پر رفت و آمد تردد دارند یا برای حج تمتع اقدام می‌کنند باید از واکسن مننژیت جهت پیشگیری از این بیماری  استفاده کنند.طبنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: