کد خبر: ۲۰۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
بسیاری از زنان تحت تاثیر تبلیغات رسانه های بیگانه به استفاده از مشروبات الکلی روی می آورند. زمانی که برای مساله ای بیش از حد تبلیغات می شود قبح مساله از بین می رود و موجب می شود افراد به سمت استفاده از این مواد گرایش پیدا کنند
شفا آنلاین>سلامت>مغز زنان در مقایسه با مغز مردان نسبت به مصرف مشروبات الکلی عکس العمل متفاوتی نشان می دهد.

به گزارش شفا آنلاین، خانم دکتر جعفری ، روانپزشک(Psychiatrist) در گفتگو با برنامه مجله پزشکی در مورد تاثیر مصرف الکل بر سلامت زنان گفت: بسیاری از زنان تحت تاثیر تبلیغات رسانه های بیگانه به استفاده از مشروبات الکلی روی می آورند. زمانی که برای مساله ای بیش از حد تبلیغات می شود قبح مساله از بین می رود و موجب می شود افراد به سمت استفاده از این مواد گرایش پیدا کنند چرا که زمانی که عادی سازی اتفاق می افتد دیگر واهمه ای از گرایش به این مساله وجود نخواهد داشت.

اما بزرگترین مساله ای که در مورد مصرف الکل وجود دارد ،عادی سازی است.زمانی که مادر یک خانواده مصرف کننده الکل باشد،فرزندان نیز به همان میزان به سمت استفاده از مشروبات الکی سوق پیدا می کنند.زمانی که الگوی تربیتی در یک خانواده تغییر می کند ،به همان میزان نیز رفتار افراد تغییر خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: الکل در بدن زنان به دلیل کمبود آنزیم ها دیرتر به متابولیسم می رسد و تاثیر منفی بر کبد و مغز زنان تاثیر می گذارد.به دلیل اینکه زنان در مدت زمان کمتری به حالت مستی می رسند و همین حس و حالی فرد درگیر آن می شود می تواند بسیار مشکل ساز باشد.

وی در ادامه افزود: در مورد نگاه جنسیتی در مصرف الکل می توان گفت،در تمامی اختلالات روانپزشکی(Psychiatric disorders) بین زنان و مردان اختلافاتی وجود دارد و میزان تاثیر استفاده از این مواد در بین این دو جنس متفاوت است.

مصرف یکسان الکل در زنان و مردان از نظر اجتماعی و جسمی به زنان آسیب بیشتری می رساند چرا زنان در این مساله بسیار آسیب پذیر هستند و با توجه به اینکه زنان نقش مادری را بر عهده دارند،می بایست الگوی اخلاقی مناسبی برای فرزندان خود باشند.رادیو سلامت        

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: