کد خبر: ۲۰۱۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018July 03
فیبر بیشتر در نان سنگک موجب شده تاحدودی تیره‌تر از سایر نان‌ها باشد همچنین نان تافتون سبوس‌‌دار و بربری نیز برای مصرف مناسب هستند.

شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>یک متخصص غدد با اشاره به اینکه نان سوخاری برای افراد مبتلا به دیابت <People with diabetes>مناسب نیست، گفت: نان سنگک بهترین نان برای این افراد است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر مهران زمان‌زاده با اشاره به اینکه نان‌‌‌هایی که فیبر بیشتری در فرآیند تهیه آنها استفاده شده است، بهترین نان برای مصرف افراد مبتلا به دیابت است، اظهار کرد: بهترین نان برای این افراد، نان سنگک است که حدودا به میزان دو کف دست بدون محاسبه انگشتان دست در صبح‌ها و دو کف دست در شب‌ها برای این افراد مناسب است.

وی با بیان اینکه نان سنگک از فیبر بیشتری برخوردار است، افزود: فیبر بیشتر در نان سنگک موجب شده تاحدودی تیره‌تر از سایر نان‌ها باشد همچنین نان تافتون سبوس‌‌دار و بربری نیز برای مصرف مناسب هستند.

این متخصص غدد ادامه داد: نان بربری و سبوس‌دارانتخاب‌‌‌های خوبی برای مصرف هستند اما افراد باید مقدار مصرف را برحسب شرایط دیابت و تعداد وعده‌‌‌های غذایی روزانه با مشورت پزشکان مربوطه و مشاور تغذیه در این امر تعیین کنند.

زمان‌زاده با اشاره به اینکه نان لواش، نان باگت و نان تست معمولا انتخاب خوبی برای افراد مبتلا به دیابت نیستند، عنوان کرد: معمولا در تهیه این نان‌ها از آرد بدون سبوس استفاده می‌شود که این آرد سریع هضم می‌شود و بنابراین قند خون را به سرعت بالا می‌برند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نان سوخاری برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است یا خیر؟ گفت: با توجه به اینکه در فرآیند تولید نان سوخاری مختصری شکر استفاده می‌شود استفاده از آن برای افراد مبتلا به دیابت مناسب نیست و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.طبنا

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: