کد خبر: ۲۰۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۷ - 2018June 22
در حال حاضر 76 مجمع خیرین سلامت در کشور در جذب کمک‌های خیرین فعالیت دارند و در همه استان‌ها علاوه بر شوراهای خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) نیز در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در حال حاضر 76 مجمع خیرین سلامت در کشور در جذب کمک‌های خیرین فعالیت دارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت گیلان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد، گفت: در حال حاضر 76 مجمع خیرین سلامت در کشور در جذب کمک‌های خیرین فعالیت دارند و در همه استان‌ها علاوه بر شوراهای خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) نیز در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند.

وی، مقوله پیشگیری و بهداشت را در حوزه نظام سلامت از اولویت‌های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: وقتی مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی آگاهی داشته باشند، کمتر بیمار می‌شوند و در نتیجه هزینه‌های درمان نیز بشدت کاهش پیدا می‌کند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به گسترش زندگی ماشینی، بازگشت به سبک زندگی اسلامی را ضروری ذکر کرد و تحرک و فعالیت، تغذیه سالم و دوری از فست فودها را جهت پیشگیری از بیمای‌های غیر واگیر موثر دانست.

شهریاری با اشاره به راه‌اندازی شورای سلامت زنان، تصریح کرد: با توجه به تاثیرگذاری زنان در جامعه می‌توان از این قشر در حوزه سلامت بهره‌مند شد. زنان بسیار زیادی در کشور در حوزه خیرین سلامت کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و در این زمینه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند .

وی با بیان این‌که اقدامات خیرین سلامت اگر به سمت و سوی پیشگیری و بهداشت پیش برود، کمک شایانی به سلامت جامعه خواهد کرد، یادآور شد: کمک‌های خیرین، فقط محدود به بخش بهداشت و درمان نیست و در سایر زمینه‌ها از جمله آموزش و پژوهش نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد .

شهریاری ضمن تقدیر از خیرین سلامت گیلان، گفت: خوشبختانه خیرین زیادی در استان گیلان، به حوزه سلامت کمک‌های شایانی کرده‌اند و امیدواریم این کمک‌ها برای آنها باقیات و صالحات خواهد بود .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان، تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت استان را قابل تقدیر ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در عرصه سلامت کارگروهی بسیار ارزشمند است. زیرا پرداختن به مقوله بهداشت و درمان فقط وظیفه نهاد خاصی نیست، بلکه سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید در این حوزه ورود کنند، تا بتوانیم به جامعه‌ای سالم دست پیدا کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار