کد خبر: ۱۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 17
بهزیستی متولی این کار است، این اتفاق وجود دارد، اما شورای اجتماعی گزارش و تحقیقی را در این خصوص انجام نداده است
شفا آنلاین>اجتماعی>استاندار تهران گفت: خبرهایی مبنی بر پیش فروش نوزاد در شهر تهران به ما رسیده است، اما این مساله در شورای اجتماعی استانداری بررسی نشده است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد مقیمی در رابطه با اظهارات اخیر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی مبنی بر پیش‌فروش نوزاد در تهران به دلیل وجود مشکلات اقتصادی، گفت: خبرهایی مبنی بر فروش نوزاد را شنیده‌ایم، اما اینکه شورای اجتماعی استانداری مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده باشد را نداشته‌ایم، ضمن اینکه بهزیستی متولی این کار است، این اتفاق وجود دارد، اما شورای اجتماعی گزارش و تحقیقی را در این خصوص انجام نداده است.

مقیمی در ادامه در رابطه با کلنگ‌زنی پلاسکو در روز عید فطر با توجه به اینکه بخش زیادی از ساختمان همچنان سالم است و حتی سازمان نظام مهندسی تایید کرده که قسمت جنوبی پلاسکو تنها نیاز به مقاوم‌سازی و بازسازی تاسیسات دارد و با توجه به شرایط بد اقتصادی آیا واقعا لازم است که واحدهای سالم پلاسکو تخریب و دوباره ساخته شود، بیان داشت: ساختمان پلاسکو دو قسمت دارد قسمت جنوبی که کامل تخریب شده است و باید با طراحی و ساخت جدید قابل بهره‌برداری شود. قسمت پشت ساختمان یعنی بخش شمالی که ساختمانی پنج طبقه است، متاثر از آتش سوزی بخش جنوبی بود‌ه‌ و خسارتی هم به آن وارد شده است، اما گفته‌اند که باید مقاوم‌سازی شود.

مقیمی در ادامه گفت: تصمیمی که در رابطه با بخش شمالی پلاسکو گرفته شد با توجه به اینکه افرادی اعلام کردند؛ مشکل ما با مقاوم‌سازی حل می‌شود و سیستم‌های تاسیسات آن نیز باید تعمیر شود و چون باید این کارها انجام می‌شد، قرار شد بخش شمالی نیز کوبیده و از نو ساخته شود.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا هزینه تعمیرات و مقاوم‌سازی بیشتر از هزینه تخریب و ساخت دوباره می‌شد که این تصمیم‌گیری برای بخش شمالی پلاسکو صورت گرفت، گفت: این ساختمان ۲۸۶ ساکن دارد؛ تصمیم‌گیری راجع به اینکه چه کاری باید انجام شود، بر عهده بنیاد مستضعفان است.

او افزود: شورای شهر مسئولیتی در رابطه با اینکه آیا این بخش از ساختمان باید تخریب شود یا خیر ندارد. این شورا وظایف دیگری دارد، اما می‌تواند نظر بدهد این ساختمان مالک دارد و مالک باید تشخیص دهد که چه کاری باید انجام بدهد کسبه در رابطه با این تصمیم‌گیری دخیل هستند. ما جلسه‌ای با کسبه و مالک برگزار کردیم، عده‌ای خواهان ساخت دوباره بودند و عده‌ای هم می‌گفتند که باید با مقاوم‌سازی فعالیت تجاری از سر گرفته شود.

او افزود: به مالک و کسبه گفتیم که باید با هم جلسه بگذارند و اگر نصف به علاوه یک نفر خواهان مقاوم‌سازی بودند با توجه به اینکه کسبه اعلام کرده بود که حتی هزینه مقاوم‌سازی را هم پرداخت می‌کنند، این مساله به این صورت حل شود اما اگر نصف به علاوه یک نفر خواهان تخریب بودند پس بخش سالم باید تخریب شود، یعنی اختیار را به آنها واگذار کردیم، حال اینکه چه اتفاقی افتاد از آن اطلاعی ندارم.

استاندار تهران تاکید کرد: بنیاد مستضعفان اعلام کرده در صورت تخریب بخش شمالی دو طبقه زیر هم‌کف هم می‌سازد به عنوان تالار و خدماتی که این مجموعه داشته باشد و از محل آن هزینه کل ساختمان را می‌دهد تا هزینه اضافی به ساکنان تحمیل نشود، در رابطه با بخش جنوبی نیز قرار شد بخش‌هایی به ساختمان اضافه شود تا هزینه آن بخش نیز تامین شود.

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که آیا بخش شمالی ساختمان با رضایت کسبه تخریب خواهد شد یا خیر بیان داشت: اگر نصف به علاوه یک نفر خواهان تخریب باشند، باید تخریب شود.ایلنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: