کد خبر: ۱۹۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 16
رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت: بخش‌های دندانپزشکی کلینیک‌های ویژه تا پایان سال ۹۷ تجهیز و راه اندازی می‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت گفت: بخش‌های دندانپزشکی کلینیک‌های ویژه تا پایان سال ۹۷ تجهیز و راه اندازی می‌شوند.

به گزارش شفاآنلاین،قاسم صادقی‌ رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت  در خصوص خدمات دندانپزشکی به حاشیه نشین ها و مناطق محروم اظهار کرد: به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی‌ در سراسر کشور اقدامات درمانی مؤثری برای کاهش پوسیدگی‌ دندان‌ ساکنان حاشیه شهرها‌ و مناطق محروم با ارسال کلینیک‌های سیّار  انجام شده است.

تجهیز بخش های دندانپزشکی کلینیک های ویژه در انتظار بودجه

وی ادامه داد: در حال حاضر در 247 شهر‌ کشور تعداد 155 کلینیک‌ ویژه‌ آمادگی ارائه خدمات بهداشتی  درمانی را دارند و در این مراکز درمانی همه بخش‌های پزشکی راه‌اندازی شده است ولی به دلیل مشکلات بودجه‌ای تجهیزات‌ دندان‌پزشکی در این کلینیک‌ها انجام نشده است.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: در طرح تحول سلامت کلینیک‌های ویژه‌ در سراسر کشور با اولویت‌ مناطق محروم‌ و بر اساس تشخیص‌ دانشگاه‌ های علوم پزشکی ایجاد می‌شود و بخش‌های دندان‌پزشکی کلینیک‌های ویژه در حاشیه شهرها و مناطق محروم تا پایان سال 97 تجهیز و راه‌اندازی می‌شوند.
پوسیدگی دندان مشکل اعظم حاشیه نشین ها

صادقی‌ با بیان اینکه مراکز بهداشتی شهری و روستایی در حاشیه شهرهای‌ بزرگ و مناطق محروم تحت نظر خدمات دندان‌پزشکی قرار دارند افزود: کلینیک‌های سیّار در برخی شهرهای کشور، حاشیه شهرها و بخصوص‌ مناطق محروم در حوزه دهان و دندان به مردم خدمت رسانی می کنند و خدمات دندان‌پزشکی به صورت کاملاً رایگان با هدف کاهش‌ پوسیدگی‌ دندان‌ داده می‌شود.

 رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان وزارت بهداشت یادآور شد: پوسیدگی دندان یکی از مشکلات جدی مردم در سراسر کشور به ویژه مناطق محروم و حاشیه شهرهاست که برای پیشگیری از آن باید طرح پیمایش ملی بهداشت دهان و دندان در سراسر کشور اجرا شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: