کد خبر: ۱۹۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 13
دکتر «عبدالرضا فاضل» در نخستین جلسه مجمع سلامت استان در شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نباید مشکلات را برای مردم بزرگ جلوه دهیم و باید امید و نشاط را در مردم زنده کنیم تا بتوانیم بر مشکلات چیره شویم.

شفاآنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به فوت 8892 گلستانی در سال 96، گفت: علت 50 درصد از این فوتی ها بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر «عبدالرضا فاضل» در نخستین جلسه مجمع سلامت استان در شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نباید مشکلات را برای مردم بزرگ جلوه دهیم و باید امید و نشاط را در مردم زنده کنیم تا بتوانیم بر مشکلات چیره شویم.

وی جایگاه ورزش، راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش را در امر سلامت بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: از تریبون‌های نمازهای جمعه در فرهنگسازی مردم در بحث سلامت استفاده شود.

فاضل با اشاره به این‌که مجمع به معنای جمع بوده و همه ما باید در امر سلامت دخیل باشیم، تصریح کرد: متولیان سلامت تنها 25 درصد سهم سلامت را بر عهده دارد و 75 درصد باقی مانده با مشارکت سایر ارگان‌های دولتی، خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد و مردم تأمین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به این‌که در گذشته تعداد 4300 تولد در سطح استان اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همکاران ما با مراقبت مادران باردار در طول 9 ماه، حدود 430 هزار بار مراقبت در حوزه بهداشت انجام دادند.

وی با اشاره به این‌که امروز 27 درصد مراجعات به مراکز اورژانس درمان به‌علت مشاجره و درگیری اتفاق می‌افتد، نقش آموزش و پرورش و راهنمایی و رانندگی را برای کاهش این آمار بسیار تأثیرگذار عنوان کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: