کد خبر: ۱۹۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 12
ونزوئلا در چند ماه اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر بگونه ای روبرو بوده که از جمله پیامدهای این چالش ها کمبود مواد غذایی و دارو بوده است
شفاآنلاین>سلامت>رسانه های غربی از رویایی دولت ونزوئلا با بدترین مشکلات دهه های اخیر خبر دادند و از جمله شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری فلج اطفال را، 30 سال پس از ریشه کنی آن، چالشی جدی در بخش بهداشت عمومی این کشور آمریکایی لاتین خواندند.
به گزارش شفاآنلاین،ونزوئلا در چند ماه اخیر با بدترین چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر بگونه ای روبرو بوده که از جمله پیامدهای این چالش ها کمبود مواد غذایی و دارو بوده است. به دلیل این چالش سیستم بهداشت عمومی این کشور نیز با مشکلات جدی روبرو شده و تقریبا 30 سال پس از اعلام ریشه کنی بیماری فلج اطفال در این کشور امریکای لاتین، اولین مورد از ابتلا به این بیماری در ایالت دلتا آماکورو گزارش شده است. روزنامه انگلیسی افزود: این در حالیست که در بحبوحه وخامت بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور پوشش واکسیناسیون های اساسی در این کشور کاهش یافته است.

بر اساس یک گزارش رسمی، در منطقه ای که اولین مورد ابتلا به فلج اطفال گزارش شده پوشش واکسیناسیون فقط به 67 درصد می رسد و مخالفان دولت را به عدم تخصیص بودجه برای اجرای واکسیناسیون متهم می کنند.

در حالیکه دولت کاراکاس ششم آوریل (17م فروردین) آغاز کارزار واکسیناسیون را برای از بین بردن یکسری بیماری های واگیردار از جمله سل اعلام کرد، اما واکسن های کافی برای برآورده کردن همه نیازها به مناطق مختلف ارسال نشده است. دولت نیکلاس مادورو نیز همچنان با چالش واردات مواد غذایی، دارو و واکشن دست و پنجه نرم می کند.

مادورو 'جنگ اقتصادی' تحت هدایت آمریکا علیه ونزوئلا با هدف براندازی دولتش را عامل بروز این چالش های اقتصادی و اجتماعی معرفی کرده اما مخالفان سوءمدیریت رئیس جمهوری ونزوئلا را عامل این مشکلات می دانند.

معاون وزیر بهداشت ونزوئلا اخیرا اعلام کرده بود که دولت از طریق سیستم توزیع به آسیب پذیرترین بخش های این کشور انتقال داروهای اساسی را تضمین می کند اما برخی سازمان های پزشکی و دارویی که بر فرآیند کمبود دارو ها نظارت دارند، اعلام کرده اند، 90 درصد دارو و واکسن های اصلی از قفسه های داروخانه های ونزوئلا ناپدید شده اند.

سازمان بین المللی بهداشت پانامریکن اعلام کرد که 85 درصد از موارد بیماری سرخک طی سال گذشته در سراسر آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در ونزوئلا شناسایی شده.در همین حال نگرانی ها نسبت به فروپاشی سیستم بهداشت عمومی ونزوئلا با توجه به ادامه بحران در این کشور افزایش یافته است.

تارنمای هفته نامه آمریکایی نیوزویک نیز نوشت: مقامات پزشکی ونزوئلا اخیرا فاش کرده اند که اولین مورد از ابتلا به بیماری فلج اطفال را پس از 30 سال در این کشور شناسایی کرده اند. دکتر خوزه فلیکس وزیر بهداشت سابق ونزوئلا در اظهارنظری گفت: ویروس این بیماری به ویژه در شرایط سوءتغذیه و عدم واکسیناسیون تاثیر می گذارد.

مخالفان دولت ونزوئلا از آمریکا و دیگر قدرتهای منطقه ای خواسته اند تا ' کوریدور انسانی' برای کمک به مردم ایجاد کنند اما مادرو تاکید دارد که هیچ بحران انسانی در ونزوئلا وجود ندارد.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، ونزوئلا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: