کد خبر: ۱۹۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 09
طرح نماد برنامه ای ملی بین‌ دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور است که در جهت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت>مدیر کل دفتر جمعیت وزارت بهداشت از اجرای برنامه های مشترک با آموزش و پرورش برای توسعه رفتارهای سالم بین دانش آموزان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،سید حامد برکاتی مدیر کل دفتر جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح نماد برنامه ای ملی بین‌ دستگاه‌های مختلف در سراسر کشور است که  در جهت پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت یکی از متولیان اصلی سلامت دانش‌آموزان است و در همین زمینه شرح وظایفی را در قالب مقاطع زمانی به صورت یک چارت تهیه و در اختیار مدارس قرار می‌دهد.

برکاتی با بیان اینکه وزارت بهداشت معاینات عمومی دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای انجام می‌دهد و این کار با هدف کاهش تنش و انواع آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌‌‌آموزان است، افزود: دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه غربالگری می‌شوند و همین طرح برای نوآموزان مهدکودک و پیش‌دبستانی و به خصوص دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی انجام می‌شود.

ارائه بسته های سلامت روان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس

مدیر کل دفتر جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در غربالگری دانش‌آموزان بسته خدمتی تعریف شده است، عنوان کرد: در مراکز جامع سلامت بسته خدمتی که به وسیله وزارت بهداشت تعریف شده است به مراجعان پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت داده می‌شود و مراقبان سلامت نیز با مراجعه به مدارس این دستگاه خدمتی را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزانی که به مراکز جامع سلامت مراجعه می‌کنند، اطلاعاتشان در پرونده الکترونیکی به ثبت می‌رسد و در صورت دیده شدن اختلال روحی و روانی یا انواع آسیب‌های اجتماعی درمان برای آنها انجام می‌شود.

برکاتی در خصوص اینکه برخی از برنامه‌ها در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان است، ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد، استعمال دخانیات و پرهیز از هر گونه خشونت از جمله موارد غربال گیری ویژه دانش‌‌آموزان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای استاندارد سازی بوفه‌های مدارس، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت با آموزش و پرورش به امضا رسیده است، افزود: استانداردهای بهداشت محیط با درصد بالایی در بوفه‌های مدارس رعایت می‌شود و کمتر بوفه‌ای اقدام به فروش مواد غذایی ناسالم می‌کند.

برکاتی اظهار کرد: بهداشت محیط مدارس یکی از مسائل مورد توجه وزارت بهداشت محسوب می‌شود و برنامه‌های خوبی در زمینه ارتقای سطح کیفی بهداشت محیط مدارس پیش‌بینی شده است.

ارائه بسته های آموزشی به مدارس با محتوای بلوغ دانش آموزان

مدیر کل دفتر جمعیت، سلامت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت برخی محتواهای آموزشی در خصوص موضوع بلوغ دانش‌آموزان و رفتارهای ناشی از آن در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده است که  این کار در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای‌ پرخطر است.

وی یادآور شد: سوانح، تغذیه صحیح و رفتارهای پر خطر از جمله موضوعاتی است که در بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت تحویل مدارس سراسر کشور شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: