کد خبر: ۱۹۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 07
سرپرست مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اجرای طرح ابر سلامت از بهره‌مندی بیش از 5 میلیون کاربر در این زمینه خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>سرپرست مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اجرای طرح ابر سلامت از بهره‌مندی بیش از 5 میلیون کاربر در این زمینه خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،مرتضی ناصربخت، سرپرست مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: 2 الی 3 سال پیش به همت پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برنامه‌ای تحت عنوان ابر سلامت طراحی و اجرا شد که طبق آن خدمات پزشکی به شکل مشاوره سراسری از راه دور در غالب اپلیکیشن‌های قابل استفاده در سیستم‌های مختلف به کاربران داده شد.

وی با اشاره به بازخورد طرح پزشکی مجازی ابر سلامت افزود: بخش مشاوره‌های و خدمات پزشکی این طرح را دانشگاه علوم پزشکی ایران برعهده گرفت که تاکنون بیش از 5 الی 6 میلیون نفر کاربر از خدمات آن در سراسر کشور و عموماً توسط موبایل بهره‌مند شدند؛ خدمتی که همچنان با به روز رسانی ادامه داد.

سرپرست مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران، تأکید کرد: در واقع تله‌مدیسین( پزشکی از راه دور)، پزشکی مجازی و مشاوره‌های پزشکی ویژه با استفاده از فضاهای دیجیتال و اپلیکیشن‌های مختلف مهمترین اولویت قطب آی تی مرکز تحقیقات در حوزه بهداشت و سلامت است و به همین منظور پروژه‌های مشترک جدیدی با سایر دانشگاه‌ها در دست پیگیری است.

ناصربخت همچنین با اشاره به اولویت های مرکز علوم پزشکی ایران در زمینه بهداشت و سلامت گفت: ارتقای بهداشت و سلامت سالمندی، درمان‌های جدید دمانس و آلزایمر همچنین راهکارهای درمانی نوین سرطان از جمله طرح‌های تحقیقاتی هستند که در  مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی ایران با جدیت پیگیری می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: