کد خبر: ۱۹۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 04
در حدود 2 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان مجوز فعالیت در کشور را از معاونت علمی گرفته‌اند که 35 درصد آنها در حوزه سلامت و تولید دوره‌های نوترکیب زیستی و شیمیایی فعالیت می‌کنند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه و فناوری‌های راهبردی معاونت علمی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو بازارهای روسیه و اروپایی‌ را گرفته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین،اسماعیل قادری‌فر معاون توسعه و فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری  اظهار کرد: در حدود 2 هزار و 300 شرکت دانش‌بنیان مجوز فعالیت در کشور را از معاونت علمی گرفته‌اند که 35 درصد  آنها در حوزه سلامت و تولید دوره‌های نوترکیب زیستی و شیمیایی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ خوشبختانه کشور ما در زمینه تولید داروهای مورد نیاز داخل از ظرفیت بالایی  برخوردار است و شرکت دانش بنیان سهم بالایی در کسب بازارهای هدف داخلی و حتی بین‌المللی دارند.

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با اشاره به اینکه امروز تولیدات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو بازارهای روسیه و حتی کشورهای اروپایی‌ را گرفته‌اند، افزود: عمده اقلام داروهای مورد نیاز کشور به وسیله شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود و همین مسئله باعث صرفه‌جویی ارزی زیادی می‌شود.

قادری‌فر عنوان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه فناوری‌های دارویی ورد نیاز کشور در قالب ایجاد پلت‌فرم‌های توسعه انجام می‌شود و معاونت علمی و فناوری همه نوع تسهیلات برای بازاریابی داخلی و بین‌المللی به شرکت دانش بنیان اعطا می‌کند.
باید از بازار 600 میلیونی اطراف ایران استفاده کنیم

وی تاکید کرد: معاون علمی و فناوری تسهیلاتی در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی و بنیاد علم ایران در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهد و از یک نوع نسخه مشخص همه نوع تسهیلات بانکی را برای نوآوری و طرح‌های مورد نیاز کشور فراهم می‌کند.

معاون توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی یادآور شد: در حوزه دارویی یک بازار هدف 600 میلیونی در اطراف ایران وجود دارد و ما باید از این پتانسیل بیشترین بهره را برای صادرات دارو و دیگر فناوری‌های روز دنیا به کار ببریم.
برچسب ها: سلامت ، فناوری ، دارو ، روسیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: