کد خبر: ۱۹۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 04
ميانگين فاصله سني مردان شهري در اولين ازدواج، نسبت به مردان روستايي در سال ١٣٥٥، ۲/۴ سال بوده كه در سال ١٣٩٥، به ۱/۳ سال كاهش يافته است
شفآانلاین>اجتماعی> ميانگين سني زنان شهري در اولين ازدواج در سال ١٣٥٥، ۲۰/۲ سال و روستايي ۱۹/۱سال بوده كه در سال ١٣٩٥، به ۲۳/۴ در زنان شهري و ٢٢ سال در زنان روستايي تغيير يافته است.

به گزارش شفاآنلاین، براساس سرشماري سال ١٣٩٥، فاصله ميانگين سن در اولين ازدواج(Marriage) مردان نسبت به زنان در كل كشور چهار سال و ٤ ماه بيشتر مي‌باشد كه اين فاصله نسبت به سال ١٣٥٥ تغيير معني‌داري نيافته است به طوري كه در سال ١٣٩٥ ميانگين سن در اولين ازدواج مردان ۲۷/۴سال و زنان ٢٣ سال در كل كشور محاسبه شده است و اين نماگر در سال ١٣٥٥ براي مردان ۲۴/۱ و زنان ۱۹/۷ سال بوده است، به عبارتي در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٥٥ مردان و زنان به طور متوسط، ۳/۳ سال ديرتر ازدواج كرده‌اند.

EZDEVAJ1.jpg

ميانگين فاصله سني مردان شهري در اولين ازدواج، نسبت به مردان روستايي در سال ١٣٥٥، ۲/۴ سال بوده كه در سال ١٣٩٥، به ۱/۳ سال كاهش يافته است. يعني در سال ١٣٩٥ ميانگين سن مردان شهري در اولين ازدواج،  ٢٧.٨ سال و ميانگين سن مردان روستايي ۲۶/۵سال و در سال ١٣٥٥، ميانگين سن در اولين ازدواج مردان شهري ۲۵/۱و روستايي ۲۲/۷ سال بوده است. يعني در شهر، سن ازدواج مردان ۲/۷سال و در روستا ۳/۸ سال اضافه شده است. به عبارتي به سن ازدواج مردان روستايي (Rural)نسبت به مردان شهري در سال ١٣٩٥، در مقايسه با سال ١٣٥٥، يكسال و يكماه بيشتر اضافه شده  است.

ميانگين سني زنان شهري در اولين ازدواج در سال ١٣٥٥، ۲۰/۲ سال و روستايي ۱۹/۱ سال بوده كه در سال ١٣٩٥، به ۲۳/۴ در زنان شهري و ٢٢ سال در زنان روستايي تغيير يافته است. همچنين ميانگين سني در اولين ازدواج زنان شهري در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٥٥، سه سال و ٢ ماه و در روستايي ٢ سال و نه ماه اضافه شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: