کد خبر: ۱۹۸۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 03
سال گذشته برخی زائران به دلیل ناآگاهی نسبت به داروهای ممنوعه، برخی داروهای مورد نیاز و ضروری خود را به همراه نیاورده بودند که مسائلی را به دنبال داشت اما در حج تمتع سال جاری، زائران باید به فهرست اعلامی توجه داشته باشند.
شفاآنلاین>سلامت>معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با بیان اینکه فهرست داروهای ممنوعه تا چند روز دیگر برای استان ها و مبادی ورودی و خروجی کشور اعلام می شود، به زائران خانه خدا توصیه کرد: داروهای ممنوعه را همراه خود نیاورند.

به گزارش شفاآنلاین،اکبر رضایی در همایش کارگزاران، مدیران و عوامل اجرایی استان تهران اظهار داشت: سال گذشته برخی زائران به دلیل ناآگاهی نسبت به داروهای ممنوعه، برخی داروهای مورد نیاز و ضروری خود را به همراه نیاورده بودند که مسائلی را به دنبال داشت اما در حج تمتع سال جاری، زائران باید به فهرست اعلامی توجه داشته باشند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: میزان داروهای زائران نیز باید مطابق با مدت اقامت آنها تهیه شود و نسبت به اقلام دارویی ممنوعه نیز اهتمام داشته باشند.

وی در تبیین شرایط حج تمتع سال 1397 اظهار داشت: کتاب شرح وظایف برای مدیران و عوامل طراحی شده است؛ شرح وظایف به نوعی چک لیست محسوب می شود و باید دست اندرکاران اجرایی به صورت دسته بندی شده و مرحله به مرحله به آن توجه داشته باشند.

** ضرورت حضور زائران در کلاس های آموزشی باقیمانده
معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: باید تاکیدات لازم برای حضور زائران در کلاس های آموزشی باقیمانده مورد توجه قرار گیرد و انجام حضور و غیاب زائران در این کلاس های آموزشی الزامی است؛ همچنین باید ریز موضوعات ذکر شده و ضروری برای آنها تبیین شود.

** لزوم توجه به قوانین کشور میزبان از سوی زائران و عوامل
قاسم نصیری مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز گفت: حج امسال در فضایی آرام و در کمال آرامش برگزار خواهد شد و تمام دست اندرکاران و زائران باید به قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند.

** معطل شدن زائران به خاطر همراه داشتن لپ تاپ و تبلت
وی به برخی سوالات در خصوص به همراه داشتن لپ تاپ و تبلت پاسخ داد و گفت: مشکلی در همراه داشتن این وسایل وجود ندارد اما به دلیل چک امنیتی فرودگاه جده و مدینه، معطلی زائران به خاطر لپ تاپ و تبلت قطعی خواهد بود.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت افزود: حتی ممکن است ماموران بازرسی عربستان بعد از مشکوک شدن به این وسایل، آن را برای بررسی بیشتر چند روزی نزد خود نگه دارند.
نصیری افزود: البته اگر فردی مجبور به همراه داشتن لپ تاپ یا تبلت است، باید اطلاعات آن را تخلیه کند.

** ضرورت فرهنگ سازی برای عدم بازارگردی
مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت، همچنین بر تبیین شرایط از سوی مدیران به زائران تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید زائران نسبت به آن آگاه باشند، عدم بازارگردی است که در این رابطه باید فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: