کد خبر: ۱۹۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018June 02
در ماه رمضان میل روزه‌داران در وعده افطار به غذاهای شیرین بیشتر می شود و این موضوع به دلیل کاهش میزان قند خون در زمان روزه‌داری است به همین دلیل در سفره‌های افطار زولبیا و بامیه بیشتر از سایر اوقات سال دیده می شود
شفاآنلاین>سلامت> رئیس صنایع غذایی ایران با اشاره به روش‌های غیربهداشتی تهیه شیرینی معروف ماه رمضانی، جایگزین‌های طبیعی برای آن توصیه کرد.

به گزارش شفاآنلاین، محمد حسین عزیزی رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران اظهار کرد: در ماه رمضان میل روزه‌داران در وعده افطار به غذاهای شیرین بیشتر می شود و این موضوع به دلیل کاهش میزان قند خون در زمان  روزه‌داری است به همین دلیل در سفره‌های افطار زولبیا و بامیه بیشتر از سایر اوقات سال دیده می شود.

وی ادامه داد:  زولبیا و بامیه از مقدار زیادی  شکر و چربی تهیه می شود به همین دلیل همه پزشکان(physicians) و متخصصان تغذیه مصرف آن را تا حد امکان  حتی در هنگام افطار منع می‌کنند.

روش های نامناسب تهیه زولبیا و بامیه

عزیزی در ادامه با اشاره به اینکه زولبیا بامیه معمولا از روغن‌های خوب تهیه نمی‌شود، افزود: این شیرینی  معمولا با روغن‌های چندبار مصرف و سیاه سرخ می‌شود و همین مسئله می‌تواند برضرر و زیان این خوراکی ماه رمضانی  بیفزاید.

وی تاکید کرد: بهتر است به جای مصرف زولبیا بامیه در هنگام افطار از خرما، توت خشک و کشمش برای بالا بردن سطح قند بدن استفاده شود تا سلامت بدن حفظ شود.

عزیزی اظهار کرد: مصرف زیاد زولبیا و بامیه به دلیل میزان شکر بالای آن باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی از جمله دیابت و بیماری های قلبی و عروقی در آینده‌ای نزدیک می‌شود و متخصصان(experts) تغذیه توصیه می‌کنند که مواد طبیعی را جایگزین این شیرینی پرچرب کنند.

وی یادآور شد: افراد برای بالا بردن قند خون خود در وعده افطار می‌توانند ازنوشیدنی‌هایی حاوی آب‌لیمو و عسل طبیعی و حتی شیر پاستوریزه استفاده کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: