کد خبر: ۱۹۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 25
خدمات رسانی به معتادان در کمپ های ترک اعتیاد کیفی نیست؛ متاسفانه کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت 21 روز به معتادان خدمات رسانی می کنند درحالی که درمان اعتیاد زمان بر است
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر در کشور در حال گسترش و افزایش است.

به گزارش شفا آنلاین، روح الله بابایی صالح در مورد 3 برابر شدن قیمت شیشه، گفت: بر اساس برخی اظهارات این افزایش قیمت ناشی از افزایش قیمت دلار، منهدم کردن لابراتوارهای تولید شیشه و جمع آوری معتادان متجاهر است که زمینه ساز کاهش تولید شیشه در مکان های زیرزمینی شده و به دلیل نوسانات نرخ ارز قیمت شیشه به 3 برابر افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شوری اسلامی، با بیان اینکه احتمال مصرف کنندگان شیشه به سمت تزریق به دلیل افزایش سه برابری قیمت وجود دارد از شیوع مواد مخدر(drugs) صنعتی در میان نوجوانان و جوانان انتقاد کرد و افزود: شیشه از جمله مواد مخدر صنعتی بوده که مصرف آن برای جوانان بیش از حد خطرناک است در این رابطه می طلبد دستگاه قضا  و دستگاه های نظامی و امنیتی با شناسایی باندها و سرکردگان تهیه و توزیع شیشه در کشور برخورد قاطع با آنها را در دستور کار قرار دهند.

وی با انتقاد از اینکه فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر در کشور در حال گسترش و افزایش است، تصریح کرد: باید با عرضه کنندگان خرد و عمده مواد مخدر به صورت قاطع و جدی برخورد کرد.

وی بر ضرورت بازنگری در پروتکل ها و همچنین ارتقای کیفیت خدمات درمان اعتیاد(Addiction) تاکید کرد و گفت: خدمات رسانی به معتادان در کمپ های ترک اعتیاد کیفی نیست؛ متاسفانه کمپ های ترک اعتیاد تنها به مدت 21 روز به معتادان خدمات رسانی می کنند درحالی که درمان اعتیاد زمان بر است و باید همراه با روانشناسی و مددکاری باشد که بعد از ترک مجدد به سمت مصرف مواد مخدر سوق پیدا نکنند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اعتیاد تک بعدی نیست، تصریح کرد: تمامی ابعاد آن باید مورد توجه قرار گیرد تا امر درمان معتادان محقق شود.

بابایی صالح بر لزوم ساماندهی مراکز ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: متاسفانه اغلب معتادان پس از ترک بازگشت به اعتیاد دارند برای جلوگیری از این موضوع روان درمانی و توانمندسازی معتادان باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس دهم، با بیان اینکه مسئولان نیروی انتظامی علت عدم موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را کمبود بودجه، امکانات و همسایگی با کشورهای پاکستان و افغانستان عنوان می کنند، افزود: مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری هماهنگ قوای سه گانه است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دستگاه ها برای مقابله با مواد مخدر باید به امکانات و تجهیزات پیشرفته مجهز شوند، افزود: متاسفانه نهادهای بین المللی در مبارزه با مواد مخدر کوتاهی کرده و همکاری مناسب را ندارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: