کد خبر: ۱۹۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - 2018May 22
وقتی‌که یک وسیله الکترونیکی برای ما به پایان عمر کاربری می‌رسد، آنگاه تصمیم‌گیری درباره این‌که با آن چه کنیم بسیار دشوار خواهد بود.
شقل آنلاین>اجتماعی>  متخصصان فناوری معتقدند که دستگاه‌های مجهز به باتری لیتیوم یونی را نباید به دور انداخت زیرا این باتری‌ها می‌توانند آتش بگیرند و این امر موجب آسیب‌دیدگی شدید ماشین‌های حمل زباله و به خطر افتادن امنیت سرنشینان آن‌ها خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:وقتی‌که یک وسیله الکترونیکی برای ما به پایان عمر کاربری می‌رسد، آنگاه تصمیم‌گیری درباره این‌که با آن چه کنیم بسیار دشوار خواهد بود. بااین‌وجود هر کاری که با تلفن‌های همراه هوشمند قدیمی می‌کنید، نباید آن‌ها را داخل سطل‌های زباله بیندازید. بر اساس اعلان رسمی متخصصان فناوری این اقدام ازنظر امنیتی بسیار خطرناک است.

بر اساس گزارش منتشر شده، باتری‌های لیتیوم یونی عامل اصلی 65 درصد از تمامی آتش‌سوزی‌های مراکز جمع‌آوری زباله در کالیفرنیا بوده است. این آمار یک‌ساله نشان می‌دهد که به دور انداختن ساده باتری می‌تواند چه تبعات مهیبی به همراه داشته باشد. نکته بسیار مهم این است که خاموش کردن این آتش نیز بسیار دشوار است.

علت این امر این است که وقتی‌که یک باتری در زباله‌ها آتش بگیرد، سایر باتری‌ها و مواد خطرناک موجود در آن نیز ممکن است با آتش‌سوزی روبرو شوند. به‌این‌ترتیب باید گفت که باتری‌های لیتیوم یونی‌ای که به سطل می‌اندازید، علاوه بر ایجاد هزینه مالی ممکن است منجر به مرگ یا آسیب جسمی برای چندین نفر شود.

مشکل اصلی این است که کاهش قیمت فناوری باتری‌های لیتیوم یونی موجب شده است که استفاده از آن‌ها در تلفن‌های همراه هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی به‌شدت رواج پیدا کند. همین امر نیز موجب شده است که حجم زباله‌های حاصل از این باتری‌ها نیز به میزان چند برابر افزایش پیدا کند. به‌این‌ترتیب بهترین روش برای دفع این زباله‌ها این است که آن‌ها را به مراکز بازیافت زباله تحویل بدهید. Gizmodo


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: