کد خبر: ۱۹۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
پژوهشگر طب سنتی با اشاره به پروتئین‌های گیاهی و حیوانی موجود در آش شله قلمکار، مصرف این آش را در عضله سازی بدن موثر دانست.
شفاآنلاین>تغذیه>پژوهشگر طب سنتی با اشاره به پروتئین‌های گیاهی و حیوانی موجود در آش شله قلمکار، مصرف این آش را در عضله سازی بدن موثر دانست.

به گزارش شفاآنلاین،آش شله قلمکار حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، D ، E ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶، B۹، پروتئین گیاهی و حیوانی، آهن، منگنز، فولات، مس، کربوهیدرات، کلسیم، پتاسیم، سدیم، اسید فولیک، قند، فیبر، آنتی‌اکسیدان، منیزیم و روی است.

برای بررسی خواص آش شله قلمکار و اینکه مصرف این آش برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص آش شله قلمکار

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص آش شله قلمکار اظهار کرد: این آش به علت داشتن ویتامین‌های A ، C ، E  و منگنز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در برابر انواع بیماری‌ها محافظت می‌کند.

وی درباره خواص دیگر آش شله قلمکار بیان کرد: این آش برای فعالیت‌های مغزی، سیستم عصبی و عملکرد غلاف میلین بسیار مفید است؛ آش شله قلمکار موجب تقویت حافظه هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: آش شله قلمکار نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم قلبی و عروقی دارد؛ منگنز، کلسیم، منیزیم و ویتامین D موجود در آش شله قلمکار، استخوان‌ها را تقویت و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ این آش به علت داشتن روی و ویتامین B۶ تأثیر چشمگیری در سلامتی پوست و مو دارد و موجب ترمیم آنها می‌شود.

عظمایی تأکید کرد: آش شله قلمکار برای کودکان در حال رشد، افراد ضعیف و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است؛ مواد موجود در این آش به غضروف سازی بدن کمک شایانی می‌کند.

محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: مس موجود در آش شله قلمکار التهابات بدن را کاهش می‌دهد و موجب بهبود روماتیسم مفصلی می‌شود؛ این آش به انعطاف پذیری رباط‌ها، مفاصل و رگ‌های خونی کمک شایانی می‌کند.

وی اظهار کرد: آش شله قلمکار خاصیت آنتی بیوتیکی دارد و قوای جنسی را در افراد به ویژه مردان افزایش می‌دهد؛ این آش به علت داشتن پروتئین‌های گیاهی و حیوانی موجب عضله‌سازی می‌شود و قدرت بدنی اشخاص را افزایش می‌دهد؛ آش شله قلمکار برای ورزشکاران به ویژه بدنسازان و وزنه برداران مناسب است.

عظمایی یادآور شد: آش شله قلمکار نقش موثری در افزایش انرژی و تقویت بدن روزه داران دارد؛ این آش بهتر است در وعده شام مصرف شود.
برچسب ها: سلامت ، تغذیه ، آش ، طب سنتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: