کد خبر: ۱۹۶۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 19
معاون اجتماعی وزارت بهداشت از مشارکت بین بخشی به عنوان یکی از راهکارهای اجتماعی شدن نظام سلامت یاد کرد و افزود: حداکثر ۲۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت، در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی است.
شفاآنلاین>سلامت>معاون اجتماعی وزارت بهداشت از مشارکت بین بخشی به عنوان یکی از راهکارهای اجتماعی شدن نظام سلامت یاد کرد و افزود: حداکثر ۲۵ درصد از عوامل موثر بر سلامت، در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد در اختیار مردم و دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سید محمد هادی ایازی اظهار داشت: بر اساس آمارها در سال ۹۵ حدود ۳۳۳ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای مصدوم و مجروح شده‌اند و مدیران نظام سلامت، نقشی در مصدومیت این افراد نداشته‌اند، اما در پیامدهای آن نقش دارند و اقدامات مورد نیاز آنها باید در بیمارستان‌ها انجام شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم کاهش مصدومیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای، یادآور شد: برای کاهش حوادث ترافیکی به فرهنگسازی، مهندسی ترافیکی صحیح، ارتقای کیفیت خودرو و برطرف شدن مشکلات جاده‌ها نیاز داریم. بنابراین با مشارکت و همکاری بین بخشی، بخش قابل توجهی از مشکلات کشور از جمله حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای کاهش پیدا می‌کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به تاکید سازمان جهانی بهداشت بر تقویت مشارکت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی با وزارت بهداشت، گفت: برای حل مشکلات مرتبط با سلامت مردم، راهی جز مشارکت بین بخشی نداریم و خوشبختانه در این راستا، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، مجمع ملی، استانی و شهرستانی سلامت تشکیل شده و در این مجامع، عالی‌ترین مقام اجرایی، رییس مجمع هستند.

ایازی اضافه کرد: در مجامع سلامت، همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با سلامت حضور دارند و برای ارتقای سلامت جامعه، چاره‌اندیشی، برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند. بنابراین برای اجتماعی شدن سلامت باید به مشارکت بین بخشی توجه داشته باشیم و از دستگاه‌های اجرایی برای تامین سلامت مردم کمک بگیریم.

وی یادآور شد: اختصاص محل‌هایی در شهرها برای فعالیت بدنی مردم و یا تامین آب آشامیدنی سالم به سلامت آنها کمک می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: