کد خبر: ۱۹۶۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 20
روان درمانی تحلیلی یکی از انواع روان درمانی است که وجه مشخصه آن صحبت کردن با درمانگری است که آموزش دیده تا به دقت بشنود و فکر کند.
شفا آنلاین>اجتماعی>روان درمانی تحلیلی یکی از انواع روان درمانی<Psychotherapy> است که وجه مشخصه آن صحبت کردن با درمانگری است که آموزش دیده تا به دقت بشنود و فکر کند.

به گزارش شفا آنلاین:هدف از این درمان، فهمیدن الگوهای تکراری رفتارها و انگیزه در پسِ آنهاست. در واقع رواندرمانگرهای تحلیلی بیشتر الگوهای ارتباطی فرد را در رابطه با افرادی که در زندگی فعلی او هستند، در گذشته بوده اند و در رابطه با درمانگر تکرار می شوند را به مراجع نشان می دهند و از این طریق امکان تغییر در زندگی حال را فراهم می آورند.

شخصیت امروز ما متأثر از شخصیت و خویشتنی است که از زمان کودکی در ارتباط با محیط اطرافمان شکل پيدا كرده است. از زمان کودکی ما راههایی را برای ايجاد و نگهداري از ارتباط با پدر و مادر، خواهر و برادر، دوستان و همکلاسیها دروني کردهایم. این راه و روشها بر نگرش و طرز برخورد ما در زمان حال تأثیر بسزایی دارد که از بیشتر آنها به طور كاملاً هشیارانه آگاه نیستیم. با کمک درمانگر ما کم کم متوجه این تجربیات میشویم و در می‏یابیم که چه اتفاقی برای ما افتاده است.

روان درمانی تحلیلی به نوعی روان درمانی اطلاق می شود که در آن با بررسی عمیق و تحلیل وضعیت روانی فرد سعی می شود به او در غلبه بر مشکلات هیجانی کمک شود.این مشکلات هیجانی به صورت علایم روانشناختی نظیر افسردگی و اضطراب،مشکل در ارتباط با دیگران،کار کردن،توانایی عشق ورزیدن،خشنودی از زندگی،و اعتماد به نفس خود را نشان می دهند.در این نوع درمان سعی بر ان است که فرد بتواند با اگاهی از مکانیسمهای ناخوداگاه بروز این علائم بر انها چیره شود

. از طرف دیگر گاهی برخی این احساس را دارند که یک چیزیشان هست اما نمیدانند چه. احساس میکنند حالشان خوب نیست اما نمیدانند چرا و به نوعی احساس مبهمی از حال بد داشتن دارند. این افراد بارها به طور جدی به این احساس فکر کردهاند و یا با سوالات مستقیم اطرافیان روبرو شدهاند که آنها میپرسند: تو چت شده؟، چرا اینقدر ناراحتی؟، چرا همش تو خودتی؟ و بسیاری سوالات آزار دهندۀ دیگر. اما نتوانستهاند پاسخ روشنی برای این سوالها داشته باشند. روان درمانی تحلیلی به شما کمک خواهد کرد علت این ناراحتیهای مبهم را پیدا کنید و در جلسات درمان برای رفع آنها تلاش کنید؛ البته با همراهی و کمک درمانگرتان.

رواندرمانی تحلیلی به فرایندی گفته که میشود که میتواند طولانی مدت و گاهی وقتها کوتاه مدت باشد


پزشک آنلاین
دکتر مطهره میردامادی [ متخصص اعصاب و روان ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: