کد خبر: ۱۹۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 18
فردی که پوست خشک دارد، بخصوص پس از شسته شدن، احساس می کند که پوست او کشیده می شود و خشک است، این حالت باعث می شود تا به پوسته پوسته شدن و چین و چروک زودرس دچار شود.
شفاآنلاین>تغذیه>فردی که پوست خشک دارد، بخصوص پس از شسته شدن، احساس می کند که پوست او کشیده می شود و خشک است، این حالت باعث می شود تا به پوسته پوسته شدن و چین و چروک زودرس دچار شود.


به گزارش شفاآنلاین،پوست های خشک، به آب کلردار استخرهای شنا، هوای خشک و خنک تهویه مطبوع و به باد سرد زمستان، خیلی بد واکنش نشان می دهند. فقط این نیست، زنان بخصوص اگر دارای پوست صاف و زیبایی باشند، نسبت به مردان بیشتر متمایل به پوست خشک هستند. در اینجا لیستی از هفت روش خانگی برای درمان پوست خشک آمده است:

1- ماسک عسل

بعضی از مردم از اینکه می فهمند مردم از عسل برای پوست خشک استفاده می کنند، تعجب زده می شوند. اما عسل یک راه عالی برای رساندن رطوبت به پوست است. عسل می تواند با انواع مختلفی از مواد طبیعی ترکیب شود. در اینجا مواد لازم برای تهیه ماسک عسل و گوجه فرنگی وجود دارد:

مواد لازم:

1 عدد گوجه فرنگی به اندازه متوسط – 1 قاشق غذاخوری عسل.
طرز تهیه:

گوجه فرنگی را خرد کرده و آن را در مخلوط کن قرار دهید تا زمانی که کاملا شبیه به خمیر شود. عسل را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. سپس روی صورت بگذارید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. با آب سرد صورت خود را شستشو داده و با دست به پوست خود به طور ملایم ضربه بزنید.

این ماسک باید حدود دو بار در هفته اعمال شود. در این ماسک خاص، یک گوجه فرنگی استفاده می شود زیرا دارای لیکوپن است.

لیکوپن یک فیتو شیمیایی است که پوست را از اشعه UV خورشید محافظت می کند زیرا این اشعه، پوست را خشک و خشن می کند و به طرق دیگر نیز به پوست آسیب می رساند.

عسل همچنین می تواند با زردچوبه، روغن زیتون، گلاب، و بلغور جو دوسر نیز مخلوط شود. بهتر است از عسل خام استفاده کنید. بیش از حد از آن استفاده نکنید، زیرا ممکن است منافذ را ببندد. قبل از استفاده از ماسک، صورت را با آب گرم شستشو دهید تا منافذ باز شود.

2- تونر برای پوست خشک
مواد اولیه:

2 اونس ژل آلوئه ورا – 2 اونس آب شکوفه پرتقال – 1 قاشق چایخوری سرکه سیب – 6 قطره روغن ژرانیوم یا گل شمعدانی – 4 قطره روغن چوب صندل – 1 قطره روغن بابونه – 1 قطره روغن گل یاس و 800 واحد بین المللی از ویتامین E.
طرز تهیه:

برای ویتامین E، دو کپسول 400 واحدی را باز کرده و اضافه کنید. تمام ترکیبات را در یک شیشه دهان گشاد مخلوط کنید، خوب هم بزنید، سپس روی صورت بگذارید.

3- اسکراب پوست خشک
مواد اولیه:

2 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر – 1 قاشق غذاخوری آرد ذرت – 1 قاشق غذاخوری از گلهای بابونه یا اسطوخودوس – 6 قطره روغن اسانس اسطوخدوس.
طرز تهیه:

همه مواد را در مخلوط کن قرار دهید، سپس روغن اسانس را اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. در یک محفظه خشک و خنک نگهداری کنید. برای استفاده، یک قاشق چای خوری از آن را با آب مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید.

صورت را با آب ساده تمیز کنید و لایه بردار را استفاده کنید. صورت را با آب ولرم شستشو دهید.

4- یک ماسک پوست خشک دیگر تهیه شده از عسل
مواد اولیه:

1 قاشق غذا خوری بلغور جو دوسر – 1 قاشق غذاخوری گلاب – 1 قاشق چایخوری روغن کرچک 1 قاشق چایخوری عسل – 2 قطره اسانس ژرانیوم.
طرز تهیه:

مواد لازم را مخلوط کنید و روی صورت بگذارید. 5 تا 10 دقیقه بر روی صورت بماند و سپس شستشو دهید. باقیمانده ماسک را در یک ظرف دردار نگه دارید و در یخچال قرار دهید.

5- غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان بخورید

گوجه فرنگی های خرد شده را فقط به سادگی روی پوست خود قرار ندهید. آنها را به طور منظم بخورید. سایر غذاهایی که می توانند پوست را هیدراته کرده و از آن در برابر آسیب های ناشی از اشعه UV و آلودگی ها محافظت کنند، عبارتند از بلوبری و سبزیجات. غذاهایی که دارای اسیدهای چرب امگا 3 فراوان هستند عبارتند از ماهی های چرب آب سرد، مانند شاه ماهی، ساردین، ماهی خال- مخالی و ماهی سالمون. روغن کتان نیز دارای مقدار زیادی امگا 3 است.

6- ماسک شیر

شیر حاوی اسید لاکتیک است که هیدراته کننده است. همه کارهایی که برای تهیه یک ماسک شیر باید انجام شود، جوشاندن یک فنجان شیر است تا زمانی که غلیظ شود، اجازه دهید تا خنک شود و آن را بر روی پوست خود استفاده کنید. اجازه دهید کاملا خشک شود، سپس آن را بشویید.

7- برای نگهداری سالم پوست و آبرسانی آن، یک برنامه روزانه برای خود تنظیم کنید

بسیاری از دستورالعمل های خانگی برای پوست خشک، که شامل تغییر سبک زندگی هستند وجود دارد. چند دستورالعمل در زیر خواهد آمد:

هنگام شستن ظرف ها دستکش به دست کنید

مواد شوینده ظروف، صابون و آب و هوا می توانند دستهایی را که درحال خشک شدن هستند، بدتر کنند. در هنگام کار در منزل دستکش های آستر دار، و در هنگام کار در بیرون از منزل و حیاط دستکش های ضخیم ضدآب به دست کنید.

دوش آب داغ نگیرید

دوش آب داغ می تواند آرام بخش باشد، اما افراد دارای پوست خشک باید از آن اجتناب کنند. آنها در مجموع باید از آب گرم بر روی پوست خود اجتناب کنند، زیرا آب داغ می تواند پوستی را که در هر صورت حساس است بسوزاند.

افرادی که پوست خشک دارند باید با آب ولرم دوش بگیرند. درب حمام را در حین دوش گرفتن ببندید. پس از آن، پوست را مالش ندهید، اما پوست را به آرامی خشک کنید، و بلافاصله بعد از آن، از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده آب را درون پوست حفظ می کند.

مردان بلافاصله بعد از حمام باید موهای صورت خود را اصلاح کنند، درست زمانی که موهای صورت آنها نرم است. اطمینان حاصل کنید که لبه تیغ اصلاح تیز باشد، از ژل یا کرم اصلاح استفاده کنید، و در طول مسیر رشد مو، صورت خود را اصلاح کنید.

یک دستگاه رطوبت ساز بخرید

اتاق های بسیاری از خانه ها، خشک تر از بیابان هستند. رطوبت دهنده ها با پخش کردن رطوبت در هوای اتاق، رطوبت آن را بهبود می بخشند. اگر شما نمیتوانید یک دستگاه رطوبت ساز بخرید، یک کاسه آب روی رادیاتور و یا روی یک بخاری مشعل دار با شعله کم نیز بگذارید،خوب است.

درمورد صابون احتیاط کنید

اکثر صابون ها پوست را خشک می کنند و می توانند باعث بروز واکنش هایی در افراد حساس به مواد شیمیایی موجود در آنها شوند. از صابون های بدون عطر مبتنی بر پایه گلیسیرین استفاده کنید.

فردی با پوست خشک باید کرم ها و پماد هایی را برای بعد از لوسیون، انتخاب کند، زیرا لوسیون ها می توانند پوست را تحریک کنند. پماد یا کرم باید حاوی روغن زیتون و / یا جوجوبا و مواد تشکیل دهنده ای مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، لانولین و اسید لاکتیک باشد.

لباسهایی بپوشید که پوست را تحریک نکند

از پارچه های نرمی مانند پنبه استفاده کنید، که در برابر پوست احساس خوبی داشته باشند. از پارچه های خشن مانند پشم، اجتناب کنید؛ هنگام شستن لباس، از مواد شوینده ضد آلرژی استفاده کنید.
هنگام رفتن به بیرون از منزل، پوست خود را بپوشانید

همانطور که دیدیم، اشعه ماوراء بنفش خورشید، پوست خشک را تخریب می کند. هنگامی که بیرون می روید، از کرم های ضد آفتاب که حداقل دارای فاکتور حفاظت از خورشید، و یا SPF 30 باشند، حتی در زمستان استفاده کنید.

در فصل تابستان، پیراهن های آستین بلند و دارای رنگ روشن پوشیده و کلاهی با لبه پهن بر سر بگذارید. در طول زمستان، برای جلوگیری از عرق کردن شدید، زیر پیراهن بپوشید و از موم لب برای جلوگیری از خشکی لب ها، به همراه ضدآفتاب استفاده کنید.
برچسب ها: تغذیه ، پوست ، استخر ، عسل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: