کد خبر: ۱۹۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 16
میثم رمضانی رئیس انجمن تالاسمی ایران اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی بحث تأمین داروی با کیفیت و حتی نوع خارجی است، زیرا پوشش بیمه‌ از داروهای خارجی برداشته شده است و بسیاری از بیماران به دلیل مشکلات مالی قادر به خرید دارو نیستند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن تالاسمی گفت: مشکلات بیماران تلاسمی برگرفته از بیکاری است که مانع از دسترسی آن‌ها به داروی‌های مرغوب می‎شود.

به گزارش شفاآنلاین،میثم رمضانی رئیس انجمن تالاسمی ایران  اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران تالاسمی بحث تأمین داروی با کیفیت و حتی نوع خارجی است، زیرا پوشش بیمه‌ از داروهای خارجی برداشته شده است و بسیاری از بیماران به دلیل مشکلات مالی قادر به خرید دارو نیستند.

وی ادامه داد: بیماران تالاسمی در آزمون‌های مختلف جزو نفرات برتر شده‌اند ولی به دلیل قانون طب، کار استخدام بیماران تالاسمی با مشکلات جدی روبرو شده است.

رمضانی گفت: بسیاری از بیماران تالاسمی جایگاهی در جامعه ندارند و به دلیل قانون طب کار نمی‌توانند صاحب شغلی شوند و به زندگی عادی خود بپردازند، این افراد به دلیل نداشتن شغل، درآمد خاصی ندارند و از نظر مالی دچار مشکلات متعددی هستند.

رئیس انجمن تالاسمی ایران با اشاره به اینکه بسیاری از بیماران تالاسمی داروهای خود را از بازارهای آزاد خریداری می‌کنند، افزود: بیشتر بیماران تالاسمی به دلیل مشکلات مالی و نداشتن شغل قادر به خرید داروهای خود نیستند و همین مسئله سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: بیماران تالاسمی از بسته‌های خدمات درمانی بهداشتی خوبی برخوردار نیستند و داروهای با کیفیت و با اثربخشی بالا در دسترس این افراد قرار ندارد.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: متاسفانه برخی از داروهای ساخت داخل از نظر کیفیت هم سطح با نمونه خارجی نیست و عوارضی را برای بیماران تالاسمی ایجاد کرده است.
برچسب ها: تالاسمی ، انجمن ، بیماران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: