کد خبر: ۱۹۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 14
در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف به هیچ وجه به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و نظارت و برخورد با تخلف‌ها، تکلیف شرعی ما محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف به هیچ وجه به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و نظارت و برخورد با تخلف‌ها، تکلیف شرعی ما محسوب می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در همایش کشوری دبیران ستاد نظارت بر تعرفه‌ها که با هدف بررسی عملکرد در سال ۱۳۹۶ و تبیین برنامه‌ها و اهداف سال جاری و برقراری وحدت رویه در برخورد با تخلفات تعرفه‌ای برگزار شد، گفت: در بحث مدیریت هزینه‌ها در نقطه بسیار حساسی قرار داریم و باید سعی کنیم تا علاوه بر بسترسازی مدیریت در هزینه‌ها، این هدف مهم را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه قانون نظام ارجاع(Referral system) و تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی در حال اجرایی‌سازی است، خاطرنشان کرد: اصل طرح تحول نظام سلامت، حفظ کرامت مردم، حفاظت مالی در خدمات بستری و عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان است.

معاون درمان وزارت بهداشت درخصوص تخلفات احتمالی در خدمات رسانی درمانی به بیماران تصریح کرد: تخلفات و اقدامات غیرعلمی هیچگونه توجیهی ندارد.  بیماری که به بیمارستان می‌آید،  نزد ما امانت است؛  چنانچه تیمی وجود داشته باشد که از تخلفات احتمالی پیشگیری کرده و یا با آنها برخورد کند، در واقع به ارائه خدمت پرداخته و فرآیند درمان را کامل می‌کند.  وظیفه ما و مسئولین نظارت، نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های حوزه درمان و دفاع از حقوق شهروندان است.

وی با بیان اینکه نظارت بر تعرفه‌ها باید در راستای اهداف مدیریت هزینه‌ها انجام شود، یادآور شد: در خصوص دریافت‌های غیرمتعارف به هیچ وجه به شرایط قبل بازنخواهیم گشت و نظارت و برخورد با تخلف‌ها، تکلیف شرعی ما محسوب می شود.

جان بابایی در پایان تاکید کرد: تغییر رفتار لازمه و مقدمه برقراری عدالت در سلامت است، بنابراین باید تغییر رفتار ایجاد شود تا به سمت عدالت در ارائه خدمات پیش رویم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: