کد خبر: ۱۹۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 13
ملزومات پزشکی جزو لاینفک تجهیزات پزشکی است و بخش عمده محصولات حوزه پزشکی، ملزومات پزشکی است تجهیزات یک بار مصرف پزشکی که کاربرد دارند و اغلب در مراکز بیمارستانی و همه مراکز درمانی استفاده می‌شوند

شفاآنلاین>سلامت>مدیر تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: بار مالی ملزومات پزشکی بیش از تجهیزات سرمایه‌ای حوزه پزشکی است.

به گزارش شفاآنلاین،مهدی منوری در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که دو بخش عمده تجهیزات و ملزومات پزشکی داریم، گفت: ملزومات پزشکی جزو لاینفک تجهیزات پزشکی است و بخش عمده محصولات حوزه پزشکی، ملزومات پزشکی است تجهیزات یک بار مصرف پزشکی که کاربرد دارند و اغلب در مراکز بیمارستانی و همه مراکز درمانی استفاده می‌شوند و علی‌رغم ظاهرش بخش عمده بار مالی حوزه پزشکی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به این‌که بار مالی ملزومات پزشکی بیش از تجهیزات سرمایه‌ای حوزه پزشکی است، ادامه داد: با این اوصاف، کار بخش تجهیزات پزشکی در دو حوزه متفاوت، اما متقارن خواهد بود که در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای دانشگاه علوم‌پزشکی دو مأموریت عمده را دارد. یک بخش که شامل تجهیزات حوزه درمان استان است و بخش دیگر بحث نظارتی است که بر مراکز درمانی و کلینیک‌ها و ... که متعلق به دانشگاه علوم‌پزشکی نیستند، اما تحت نظارت این دانشگاه قرار دارند، است.

منوری خاطرنشان کرد: تهیه، تأمین، نصب، راه‌اندازی، آموزش و سرویس و تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی و تا مرحله اسقاط کردن تجهیزات پزشکی تحت نظارت حوزه تجهیزات پزشکی است. در حوزه تجهیزات پزشکی مدیریت متمرکز در ستاد دانشگاه وجود دارد و شعبه‌هایی در حوزه‌های اقماری تمام مراکز درمانی مدیریت تجهیزات پزشکی در خود بیمارستان‌ها متمرکز است و به چرخه تجهیزات پزشکی نظارت دارند و هدف این است که تجهیزات مصرفی، با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت وارد مجموعه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: