کد خبر: ۱۹۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
معاون بهداشت و درمان ناجا :کمتر پلیسی در دنیا برای خود بیمارستان و مراکز درمانی دارد اما این موضوع تجربه موفقی بوده و پلیس کشورهای پیشرفته چنین امکاناتی را دارد.

شفاآنلاین>سلامت>معاون بهداشت و درمان ناجا از فعالیت سامانه پایش سلامت جسمی کارکنان نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،سردار سید احمدیان در بیست و پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای بهداشت، امداد و درمان ناجا که پیش از ظهر امروز در مقر مرکزی پلیس برگزار شد، گفت: کمتر پلیسی در دنیا برای خود بیمارستان و مراکز درمانی دارد اما این موضوع تجربه موفقی بوده و پلیس کشورهای پیشرفته چنین امکاناتی را دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی دو بیمارستان در تهران و یک بیمارستان در کرمانشاه، مشهد، بندرعباس، اهواز، شیراز و تبریز دارد، گفت: بیمارستان کرمانشاه نیز در مرحله افتتاح اولی قرار دارد.

سید احمدیان با بیان اینکه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های پلیس به ماموران پلیس، پلیس‌های افتخاری و متهمان دستگیر شده از سوی پلیس خدمات درمانی رایگان ارائه می‌دهد، گفت: در مجموع در سال 95، 21 میلیارد و در سال 96، 32 میلیارد خدمات درمانی رایگان از سوی پلیس به این افراد ارائه شده است و از طرف دیگر نیز مردم عادی نیز می‌توانند بر اساس تعرفه‌های موجود به بیمارستان‌های ناجا مراجعه کنند.

وی از فعالیت سامانه پایش سلامت کارکنان ناجا خبر داد و گفت: در این سامانه کارکنانی که بین 20 تا 30 سال سن داشته باشند هر چهار سال کارکنان بین 30 تا 40 سال هر دو سال و کارکنان بالای 40 سال هر سال مورد انجام ارزیابی‌های حفظ سلامت قرار می‌گیرند و از مشکلات جسمی و دیگر مشکلات این افراد غربالگری می‌شود.

سید احمدیان همچنین با اشاره به سامانه گواهینامه معاونت بهداد ناجا افزود: همچنین آن دسته از افرادی که از نظر جسمی و روحی دارای مشکل و اخلال تشخیص داده می‌شوند برای دریافت گواهینامه، پرونده‌شان به مراکز درمانی معاونت بهداد ارجاع شده و پس از بررسی، یا گواهینامه به این افراد داده نمی‌شود و یا گواهینامه‌شان مشروط است.

وی رسیدگی به مسائلی چون تشخیص اعتیاد، معاینات مربوط به مشمولان سربازی و ... را نیز از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

معاون بهداد ناجا با اشاره به فعالیت تیم‌های واکنش سریع، افزود: در جنگ‌های نوین و شهری تیم‌های واکنش سریع نقش موثری دارند که در این زمینه ناجا و وزارت بهداشت در همکاری با هم نقش موثری دارند.

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، سلامت ، ناجا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: