کد خبر: ۱۹۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 12
راه نجات حوزه سلامت کشور ما استفاده از افراد آگاه در حوزه‌های بهداشتی و مدیریتی است،‌همچنین باید در مدیریت حوزه سلامت پزشک‌زدایی صورت گیرد
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت:‌ راه نجات حوزه سلامت کشور ما استفاده از افراد آگاه در حوزه‌های بهداشتی و مدیریتی است،‌همچنین باید در مدیریت حوزه سلامت پزشک‌زدایی صورت گیرد.

به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در یازدهمین همایش کشوری تازه‌های علوم بهداشتی، اظهار داشت: زمانی که ما دوران دانشجویی خود را سپری می‌کنیم عدالت‌خواه هستیم و توجه‌مان به سمت محرومان است و سازمان جهانی بهداشت(WHO) نیز اعلام کرده است که هیچ کاری در حوزه سلامت نباید انجام شود مگر اینکه به فقرا کمک شود.

وی افزود: ما باید سعی کنیم از صحبت‌های کلیشه‌ای و تکراری پرهیز کنیم و شعارهای ما مبنای اصیل داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از مهمترین مسائل بهداشتی و درمانی قرن  حاضر موضوع چاقی(Obesity) است و در SGB نیز از این موضوع صحبت شده است اما هدفی برای بهبود آن تعیین نشده است.

حریرچی افزود: ما همواره اعلام می‌کنیم که 59 درصد مردم در کشور از اضافه وزن(Overweight) و چاقی رنج می‌برند که هدفی برای پیشگیری از آن مطرح نیست و  موضوع چاقی همواره در کشورهای دنیا افزایش خواهد یافت.

وی توضیح داد: ما باید به موضوع پیشگیری از بروز بیماری‌های غیرواگیر توجه ویژه داشته باشیم که این بحث نیازمند آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کارشناسان بهداشت است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به برخی از مسائل حوزه بهداشت مانند خدمات دندانپزشکی انتقاداتی وارد می‌شود که لازم است برای آنها راه‌حل‌هایی پیدا شود و برنامه‌ریزی‌هایی برای فصل‌های آینده صورت گیرد.

حریرچی گفت: راه نجات حوزه سلامت کشور ما از نظر من استفاده از افراد آگاه بهداشتی و مدیریتی در این حوزه است به طوریکه باید در مدیریت حوزه سلامت پزشک‌زدایی انجام شود.

وی افزود: بسیاری از افرادی که در مورد مسائل بهداشتی در دنیا صحبت می‌کنند پزشکانی هستند که پزشکی را رها کرده و در رشته‌های اقتصادی تحصیل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره رشد هزینه‌های بخش سلامت بر اساس دلار بین‌المللی توضیح داد: برخی اعلام می‌کنند که در سال‌های 91 و 92 هزینه‌های سلامت کاهش پیدا کرده است اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی که خانوار نتواند هزینه‌های خوراکی خود را تأمین کند هزینه‌های غیرخوراکی را کاهش خواهد داد.

حریرچی در پایان گفت: خانواده‌ها پس از تأمین هزینه‌های مایحتاج زندگی خود درآمد خود را صرف هزینه فرهنگ و آموزش و پس از آن بهداشت و درمان می‌کنند که اگر خانواده‌ای نتواند از پس مخارج زندگی خود برآید از هزینه‌های بهداشت و درمان خود می‌کاهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: