کد خبر: ۱۹۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 11
ایران در حوزه مطالعات سرطان در منطقه از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است و آمار‌ها حاکی از آن است که اکثر بیماران مبتلا به سرطان سینه در داخل کشور درمان می‌شوند
شفاآنلاین>سلامت>دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه درمان‌های جدید و گران دارویی سرطان با وضعیت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه سازگاری ندارد.

به گزارش شفاآنلاین،نعمت الله رستمی آنکولوژیست و دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه صبح امروز در مراسم تازه‌های سرطان سینه که در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان سینه دسترسی به درمان‌های جدید این بیماری است.

وی ادامه داد: درمان‌های جدید دارویی سرطان اغلب گران هستند و هزینه‌های جدید با وضعیت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه سازگاری ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه بیمه‌های درمانی و دولت امکان پوشش خرید دارو‌های گران قیمت را ندارند، افزود: عرضه دارو‌های سرطان با قیمت‌های بالا نمی‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه حل کند و بهتر است تدابیری مهم برای تهیه دارو‌هایی اندیشیده شود که با قیمت مناسب تری وارد بازار می‌شوند و بدون شک به بیماران کمک بزرگی خواهد کرد.

دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه ادامه داد: درمان‌های جدید دارویی با توجه به وضعیت اقتصادی، شیوع بیماری و هزینه‌های اثربخشی دارو مانع از نگرانی بیماران نمی‌شود و هم اکنون هزینه‌های گزاف دارو بیماران را با مشکل روبه رو کرده است.
جایگاه مناسب ایران در درمان سرطان سینه

وی اظهار کرد: ایران در حوزه مطالعات سرطان در منطقه از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است و آمار‌ها حاکی از آن است که اکثر بیماران مبتلا به سرطان  سینه در داخل کشور درمان می‌شوند

رستمی با اشاره به اینکه جایگاه ایران نسبت به کشور‌هایی که منابع مالی و تحقیقاتی خوبی دارند قابل مقایسه نیست، ادامه داد: علی رغم تلاش زیاد، برنامه‌های  «بیمار یابی زنان در سنین مستعد بیماری سرطان سینه» به خوبی انجام نشده است و باید هرچه سریع‌تر به راهکار‌های مناسب تری دست پیدا کنیم.

رستمی یادآور شد: بحث غربالگری بیماری سرطان سینه در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و برگزاری این گونه همایش‌ها سبب به روز شدن اطلاعات پزشکان در حوزه درمان سرطان خواهد شد.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، بیماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: