کد خبر: ۱۹۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان سینه دسترسی به درمان‌های جدید این بیماری است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه گفت: درمان‌های دارویی جدید متناسب با وضعیت اقتصادی بیماران بوده و قیمت مناسب تری دارند.

به گزارش شفا آنلاین، نعمت الله رستمی آنکولوژیست و دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه صبح امروز در مراسم تازه‌های سرطان سینه که در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بیماران مبتلا به سرطان سینه دسترسی به درمان‌های جدید این بیماری است.

وی ادامه داد: درمان‌های جدید دارویی سرطان اغلب گران هستند و هزینه‌های جدید با وضعیت اقتصادی کشور‌های در حال توسعه سازگاری ندارد.

رستمی با اشاره به اینکه بیمه‌های درمانی و دولت امکان پوشش خرید دارو‌های گران قیمت را ندارند، افزود: عرضه دارو‌های سرطان با قیمت‌های بالا نمی‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه حل کند و بهتر است تدابیری مهم برای تهیه دارو‌هایی اندیشیده شود که با قیمت مناسب تری وارد بازار می‌شوند و بدون شک به بیماران کمک بزرگی خواهد کرد.

دبیر علمی همایش علمی سالیانه تازه‌های سرطان سینه(Breast Cancer) ادامه داد: درمان‌های جدید دارویی با توجه به وضعیت اقتصادی، شیوع بیماری و هزینه‌های اثربخشی دارو مانع از نگرانی بیماران می‌شود، ولی هم اکنون هزینه‌های گزاف دارو بیماران را با مشکل روبه رو کرده است.

جایگاه مناسب ایران در درمان سرطان سینه
وی اظهار کرد: ایران در حوزه مطالعات سرطان در منطقه از جایگاه خوب و مناسبی برخوردار است و آمار‌ها حاکی از آن است که اکثر بیماران مبتلا به سرطان  سینه در داخل کشور درمان می‌شوند

رستمی با اشاره به اینکه جایگاه ایران نسبت به کشور‌هایی که منابع مالی و تحقیقاتی خوبی دارند قابل مقایسه نیست، ادامه داد: علی رغم تلاش زیاد، برنامه‌های  «بیمار یابی زنان در سنین مستعد بیماری سرطان سینه» به خوبی انجام نشده است و باید هرچه سریع‌تر به راهکار‌های مناسب تری دست پیدا کنیم.

رستمی یادآور شد: بحث غربالگری بیماری سرطان سینه در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و برگزاری این گونه همایش‌ها سبب به روز شدن اطلاعات پزشکان در حوزه درمان سرطان خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: