کد خبر: ۱۹۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 10
تحقیقات جدید این تصور را کاملاً رد و ثابت کرده که بسیاری از بیماری‌ها ریشه در اعصاب و روان دارند و برای درمان نیازی به دارو ندارند
شفاآنلاین>سلامت> بسیاری از ما گمان می‌کنیم هنگام بازگشت از مطب پزشک باید کیسه‌ای از قرص‌های رنگارنگ یا حداقل چند شربت و آمپول به همراه داشته باشیم یا احتمالاً پزشکی که نسخه تجویز نکرده نتوانسته بیماری ما را تشخیص دهد و توصیه او برای مدیریت استرس و مدیتیشن نشان از ناتوانی اوست.

به گزارش شفاآنلاین،اما تحقیقات جدید این تصور را کاملاً رد و ثابت کرده که بسیاری از بیماری‌ها ریشه در اعصاب و روان  دارند و برای درمان نیازی به دارو ندارند.

دکتر علی‌اکبر نجاتی‌صفا در حاشیه نخستین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان‌تنی می‌گوید: مشکلات روانشناختی منشأ بیماری‌های بسیاری است. از میان این مشکلات می‌توان به برخی مشکلات(Difficulties) گوارشی مانند سندروم روده تحریک پذیر اشاره کرد.

این روانشناس می‌افزاید: درصد زیادی از این بیماران درحالی از دل‌درد‌های شدید، تغییر در اجابت مزاج، اسهال یا یبوست شدید شکایت می‌کنند که نتیجه آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده مشکل بالینی خاصی را نشان نمی‌دهد.

دبیر علمی این همایش خاطرنشان می‌کند: این دسته از بیماران(patients) علاقه‌مندند که از دارو برای رفع سریع مشکل خود استفاده کنند، چراکه معمولاً عملکرد شغلی و اجتماعی‌شان تحت تأثیر قرار گرفته و همواره دچار استرس هستند. اما بررسی‌ها ثابت کرده که این دسته از بیماری‌ها معمولاً با مداخلات روانشناختی و مدیریت هیجان و استرس رفع می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: