کد خبر: ۱۹۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
بیماری‌های قلبی و عروقی جزء مهمترین بیماری‌ها محسوب می‌شوند که متأسفانه در رتبه اول بیماری‌های غیرواگیر در کشور ما قرار دارند
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن نارسایی قلب ایران با اشاره به هزینه‌های بسیار بالای استفاده از دستگاه قلب مصنوعی برای بیماران گفت:‌لازم است سازمان‌های بیمه‌گر در زمینه پوشش این خدمت همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، احمد امین دبیر اجرایی ششمین کنگره بین‌المللی دوسالانه نارسایی قلب ایران در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی جزء مهمترین بیماری‌ها محسوب می‌شوند که متأسفانه در رتبه اول بیماری‌های غیرواگیر در کشور ما قرار دارند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های متخصصان در حال حاضر روش‌های درمان این بیماری پیشرفت کرده است و پزشکان با انجام عمل جراحی بیماری نارسایی را درمان می‌کنند.

رئیس انجمن نارسایی قلب ایران تصریح کرد:‌متأسفانه شیوع بالای بیماری فشار‌خون(blood pressure) و همچنین دیابت در کشور ما باعث بروز بیماری‌های قلبی می‌شود و همچنین مصرف مواد دخانی احتمال بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.

امین گفت: طبق بررسی‌‌های انجام شده آمار ابتلا به این بیماری‌ در کشور ما نسبت به کشورهای آسیایی بسیار بالاست اما باید توجه باشیم که اگر بیمار در زمان مناسب به مراکز درمانی مراجعه کند، می‌تواند تحت درمان قرار گیرد.

رئیس انجمن نارسایی قلب ایران ادامه داد: میزان شیوع این بیماری در مناطق مختلف کشور متفاوت است و همچنین به دلیل مسائل ژنتیکی مناطق شمالی ایران بیشتر درگیر این بیماری هستند.

وی در خصوص روش‌های درمان بیماری نارسایی قلبی(Heart failure) گفت: در حال حاضر این بیماری با روش‌های جراحی قابل درمان است که امیدواریم خدمات الکترونیکی و تعبیه دستگاه‌هایی مانند قلب الکترونیکی بتواند به درمان این بیماری کمک کند.

وی گفت: استفاده از دستگاه قلب مصنوعی تکنولوژی جدیدی است که هزینه آن بسیار گران خواهد بود و لازم است سازمان‌های بیمه‌گر در خصوص استفاده از این روش درمانی حمایت‌های لازم را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: