کد خبر: ۱۹۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
مرکز دیالیز سمنان با 32 تخت و با زیر بنای 1500مترمربع با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به همت شرکت اسپید شاهد در مجموعه مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان به بهره برداری رسید.

شفاآنلاین>سلامت>ظهر امروز سه شنبه هیجدهم اردیبهشت ماه 97، آیین افتتاح اولین بخش دیالیز مشارکتی با بخش خصوصی در کشور در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور دکتر خسروی معاون مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی، دکتر عباسپور معاون بهداشتی درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، دکتر ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، سیدعباس دانایی فرماندار، رضایی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت بازرگانی شاهد اسپید و جمع کثیری از مدیران کل استان سمنان و مدیران این دانشگاهبرگزار شد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان پیرامون بخش دیالیزسمنان بیان کرد: مرکز دیالیز سمنان با 32 تخت و با زیر بنای 1500مترمربع با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به همت شرکت اسپید شاهد در مجموعه مرکز آموزشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان به بهره برداری رسید.

دکتر شادنوش رئیس دانشگاه اذعان نمود: پیش از این در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر بخش دیالیز با 16 تخت به بیماران دیالیزی خدمت ارائه می نمود که بحمد الله با بهره برداری از مرکز جدید دیالیز در این بیمارستان خدمات با کیفیت تری به بیماران ارائه می گردد.

وی با بیان این که فضای بخش دیالیز قبلی در مرکز کوثر سمنان در شان بیماران نبود، گفت: به همت شرکت اسپید شاهد و بنیاد شهید و امور ایثارگران گشور، وضعیت ارایه خدمت به بیماران دیالیزی در سمنان به شکل قابل توجهی افزایش می یابد. همچنین 16 تخت به تخت های بخش آی. سی. یو مرکز کوثر اضافه می شود و مشکل کمبود تخت های ویژه این بیمارستان تا حدود زیادی برطرف می شود.

دکتر شادنوش با اشاره به این که افزایش کیفیت خدمت درمانی با برون سپاری خدمات درمانی به بخش خصوصی افزایش خواهد یافت، گفت: دستگاه های اجرایی دولتی باید به بخش خصوصی اعتماد نمایند و فعالیت ها را در حد امکان به بخش خصوصی واگذار نموده و به این ترتیب، وظیفه نظارت بر ارائه خدمات را برعهده خواهند داشت.

دکتر عباسپور معاون بهداشتی درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به اینکه بخش دیالیز یکی از بخش های مهم درمانی است، بیان داشت: بیماران دیالیزی مظلومترین گیرندگان خدمات درمانی هستند. که باید دولت به کمک بخش خصوصی بهترین خدمات را به این بیماران ارائه نماید.

معاون بهداشتی درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در فعالیت های بهداشتی درمانی، تصریح نمود: در راستای کاهش هزینه های دانشگاه های سراسر کشور باید با حمایت از سرمایه گذاران و برون و درون سپاری فعالیت های بهداشتی درمانی به بخش خصوصی به رسالت اصلی خود که همان نظارت بر ارائه خدمات است عمل نمایند.

دکتر خسروی معاون مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به عنوان اولین دانشگاه کشور، در راستای حمایت از فعالیت های بخش خصوصی در حوزه دیالیز، بیان نمود: واگذاری بخشی از خدمات بهداشتی درمانی در کشور از سیاست های اساسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

معاون مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی تاکید کرد: برخی زمزمه های نامبارک در کشور وجود دارد که نگران کیفیت خدمات درمانی واگذار شده به بخش غیردولتی است که این دیدگاه درست نیست و نگرانی در این باره وجود ندارد. و دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید با برون سپاری ارایه برخی خدمات مانند دیالیز به بخش خصوصی، نظارت خود را بر خدمات قوی‌تر نمایند.

رضایی مدیرعامل شرکت بازرگانی اسپید شاهد با تاکید بر این‌که ارایه خدمات دیالیز از سوی این شرکت در کشور از مرکز دیالیز در سمنان آغاز شده است، بیان داشت: از اهداف این شرکت ارائه خدمات با کیفیت به گیرندگان خدمات است و نگاه این مجموعه، نگاه اقتصادی نیست. ان شاء الله با ارائه خدمات عالی به بیماران دیالیزی سمنان دین خود را به مردم عزیز این منطقه و زائران حرم رضوی ادعا نمایم .

وی تاکید کرد : وزارت بهداشت و درمان بر ارایه خدمات خوب رضایت ندارد و کیفیت خدمات باید از عالی به عالی‌تر بهبود یابد و در مراحل برون سپاری خدمات درمانی به بخش خصوصی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید هم‌افزایی و مشارکت مناسب داشته باشند.

دکتر ناجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان از تامین زیرساخت های حوزه سلامت به عنوان یکی از وظایف حاکمیت نام برد و بیان داشت: برای تامین سلامت معنوی اقشار مختلف مردم باید به سلامت جسمی مردم توجه شود و سلامت از مهم ترین بخش ها درراستای قرار گرفتن در مسیر توسعه پایدار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان این‌که دولت تدبیر و امید توجه جدی به حوزه سلامت دارد، برون سپاری را بخشی از ماموریت دستگاه های اجرایی به عنوان یک سیاست در دولت دوازدهم دانست و خاطر نشان کرد: حوزه سلامت یکی از بخش هایی است که رضایت مردم را جلب نموده و باید واگذاری خدمات به بخش های خصوصی با در نظر گرفتن شرایط محیطی و فرهنگی هر منطقه انجام شود و برون سپاری ماموریت ها باید به گونه ای باشد که مردم نفع و سود بیشتری ببرند و با افزایش نظارت ها شاهد ارتقاء کیفی خدمات به مردم باشیم.

گفتنی است: در حاشیه این آیین، مسئولین کشوری، استانی و شهرستان با حضور در بخش دیالیز سمنان ضمن افتتاح از بخشهای مختلف آن بازدید نمودند.

لازم به ذکر است: بخش دیالیز سمنان در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر دارای سه بخش دیالیز بیماران، بخش درمانگاهی و پذیرش و آماده‌سازی بیماران است و سالانه قادر به ارائه 25 هزار نوبت دیالیز به بیماران می باشد.

برچسب ها: سلامت ، استان ، پزشکی
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بهروزبرومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۰
0
1
بادرود امیدوارم همه شرائط درست و شایسته باشد. به هر روی نظارت انجمن علمی نفرولوژی بایسته است که از آن سخنی به میان نیامده؟ نفرولوژیست بخش دیالیز سمنان کیسدئت؟ اگر نفرولئوژیست ندارد بهتر است تا زمانی که نفرولوژیست شایسته اداره بخش و درمان بیماران را بدست نگرفته بخش شروع بکار نکند که بازی با جان بیماران خواهد بود و در همه مراحل باید انجمن علمی بیماران کلیه نظارت نمایند ودر پایان سال میزان مرگ و میر بیماران گزارش شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: