کد خبر: ۱۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
باقالی پلو با ماهیچه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲، آهن، فسفر، کلسیم، پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، کربوهیدرات، اسید چرب امگا ۳ و فیبر است.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: باقالی‌پلو با ماهیچه به علت داشتن ویتامین B۱۲ و اسید چرب امگا ۳، استرس و افسردگی را در افراد رفع می‌کند.

به گزارش شفاآنلاین،باقالی پلو با ماهیچه حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، K ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، B۱۲، آهن، فسفر، کلسیم، پروتئین، سلنیوم، پتاسیم، کربوهیدرات، اسید چرب امگا ۳ و فیبر است.

برای بررسی خواص باقالی پلو با ماهیچه و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
مهم‌ترین خواص باقالی پلو با ماهیچه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص باقالی پلو با ماهیچه اظهار کرد: این غذا به علت داشتن پروتئین بالا موجب تولید انرژی زیاد در بدن می‌شود.

وی درباره خواص دیگر باقالی پلو با ماهیچه بیان کرد: این غذا سرشار از کلسیم و فسفر است بنابراین باعث تقویت و سلامتی استخوان‌ها می‌شود و از بروز بیماری‌های استخوانی مانند پوکی استخوان جلوگیری می‌کند؛ سلنیوم موجود در این غذا هم نقش موثری در تقویت پوست و اندام‌ها دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: باقالی پلو با ماهیچه حاوی ویتامین‌های A و C است بنابراین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ ویتامین A و B۲ موجود در این غذا هم در تقویت اعصاب و سیستم بینایی افراد موثر هستند.

عظمایی تاکید کرد: ویتامین B۱۲ موجود در باقالی پلو با ماهیچه موجب خون‌سازی می‌شود؛ ویتامین B۱۲ و اسید چرب امگا ۳ موجود در این غذا هم در رفع استرس و افسردگی نقش دارند.

وی تصریح کرد: باقالی پلو با ماهیچه برای افراد لاغر و زنان باردار بسیار مفید بوده و در تقویت مغز استخوان و قوای جنسی هم موثر است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه افراد برای تهیه باقالی‌پلو با ماهیچه باید از باقالی‌های سبز تازه استفاده کنند، گفت: برخی از اشخاص حساسیت شدید نسبت به باقالی دارند، زیرا باقالی گلبول‌های خونی‌شان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن‌ها را دچار کم‌خونی می‌کند؛ بنابراین این افراد باید در مصرف باقالی احتیاط کنند.

عظمایی یادآور شد: مصرف متعادل باقالی به همراه ادویه‌جات گرم مانند دارچین، فلفل و گلپر موجب تقویت معده می‌شود، اما زیاده‌روی در مصرف باقالی می‌تواند کندذهنی و کم‌خونی را در افراد به همراه داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: