کد خبر: ۱۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 09
این خورش طعم بسیار لذیذی دارد و چه در میهمانی های رسمی و چه مجالس دورهمی جزو بهترین گزینه های طبخ است.

شفا آنلاین: خورش آلو اسفناج از آن خورش های سنتی و معروف ایرانی است که هوادارانش در خانه معمولا کم نیستند. این خورش طعم بسیار لذیذی دارد و چه در میهمانی های رسمی و چه مجالس دورهمی جزو بهترین گزینه های طبخ است.

 
مواد لازم:

    نمک به میزان لازم
    گوشت (به صورت خورشتی (از مرغ هم میتوان استفاده کرد)) نیم کیلو
    آلو (خورشتی یا جنگلی) 300 گرم
    تره 400 گرم
    فلفل سیاه به میزان لازم
    روغن به مقدار لازم
    پیاز (درشت)  1 عدد
    اسفناج (پاک شده) 750 گرم


طرز تهیه:

در ظرفی مناسب پیاز ها را نگینی کرده و با روغن نیمه سرخ کنید و گوشت های تکه شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ بدهد.دو پیمانه آب به مواد اضافه کنید و با ملایم کردن حرارت پس از جوش آمدن کمی برای پخت به گوشت زمان بدهید

تره و اسفناج را شسته و خرد کنید و سپس درون تابه ای روی حرارت بگذارید تا کمی ابش تبخیر شود.سپس مقداری روغن به آن افزوده و تفت دهید.پس از تفت دادن ،آلو و نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب سرخ کنید و آن را به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید خورش خوب جا افتاده و بپزد. نیم ساعت مانده به آماده شدن خورش میتوانید از لیمو عمانی ، گرد غوره و یا آبلیمو به عنوان چاشنی استفاده کنید.
 
طرز تهیه خورش آلو اسفناج

نکات:

1)برخی از افراد با توجه به ذائقه خانوادگی اضافه کردن شکر و شیرین شدن خورش را به ترش بودن ترجیح میدهند و برخی از مقدار بیشتری چاشنی ترش کننده استفاده میکنند.

2)استفاده از زعفران در خورش به خوشمزه تر شدن آن کمک زیادی میکند.

3)در صورت تمایل به جای گوشت از مرغ استفاده کنید.

4)اگر آلو اسفناج ترش را ترجیح میدهید از آلوچه جنگلی استفاده کنید.

5)اضافه کردن 4تا 5قاشق آبلیمو به همراه مقدار کمی شکر به خورش آن را بسیار خوشمزه تر میکند.همچنین به جای ابلیمو میتوانید از 2تا3عدد لیمو عمانی هم در خورش استفاده کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: