کد خبر: ۱۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 08
مصرف کرفس، فلفل قرمز، سرکه سیب و گریپ فروت سبب کاهش وزن می‌شوند چراکه این مواد غذایی خاصیت چربی‌سوزی دارند.

شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه کاهش وزن سریع سبب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود، گفت: پیاده‌روی به ویژه پس از صرف صبحانه و اجتناب از خوردن هله هوله در کاهش وزن بسیار موثر است.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر سید مرتضی صفوی درباره مواد غذایی که سبب  لاغر شدن <loose weight>می‌شوند، اظهار کرد: مصرف کرفس، فلفل قرمز، سرکه سیب و گریپ فروت سبب کاهش وزن می‌شوند چراکه این مواد غذایی خاصیت چربی‌سوزی دارند.

وی با اشاره  اینکه استفاده از طب سوزنی و رفتن به سونا جهت کاهش وزن توصیه نمی‌شود، افزود: رفتن به سونا سبب می‌شود تا افراد آب بدن خود را از دست بدهد بنابراین چربی‌سوزی انجام نمی‌شود.

این متخصص تغذیه یادآور شد: برخی از افراد تحت تاثیر شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر استفاده از قرص‌های ادرار آور یا … قرار می‌گیرند در صورتی که تاثیری بر کاهش وزن آنها نمی‌گذارد و حتی می‌تواند همراه با عوارض جبران‌ناپذیری همچون آسیب به کبد، کلیه و سیستم گوارشی شود.

صفوی با بیان اینکه مصرف برخی مکمل‌های غذایی که در عطاری‌ها برای کاهش وزن ارائه می‌شود بدون در نظر گرفتن مجوز از وزارت بهداشت بوده  و منطبق با فرمول درمانی تهیه نشده است، گفت: به دلیل آنکه این مکمل‌ها فیبر هستند دفع سریع مواد غذایی را از بدن فرد به همراه دارد و کاهش وزن ناشی از این مواد کاهش وزنی اساسی محسوب نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کاهش وزن سریع سبب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود، گفت: کاهش وزن سریع به طور معمول در جریان کم‌خوری و ورزش زیاد به وجود می‌آید بنابراین بدن را تحت فشار قرار داده تا در برابر لاغری مقاومت ‌کند.

صفوی با تاکید بر اینکه در دوران کاهش وزن باید از مصرف غذاهای چرب، پرکالری و چاق‌کننده همچون هله هوله و شیرینی‌جات اجتناب کرد، افزود: عادت‌های غذایی مناسب همچون سبزیجات، سالاد و مواد پروتئینی را می‌توان جایگزین غذاهای ناسالم و فست فودها کرد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی به ویژه پس از صرف صبحانه در کاهش وزن بسیار موثر است بنابراین اگرهمراه با رژیم غذایی مناسب و اصولی باشد تاثیر آن بسیار افزایش می‌یابد البته پیاده‌روی باید با سرعت متوسط و روزانه حداقل به مدت نیم تا یک ساعت انجام شود و تا دو ساعت پس از آن تنها آب نوشیده شود.طبنا

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: