کد خبر: ۱۹۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 14
باتوجه به اهمیت این عضو حیاتی در بدن، ما در فارسی‌ساید نشانه‌هایی از کبد سمی را بیان می‌کنیم تا در صورت نیاز، برای انجام معاینات اساسی به دکتر مراجعه کنید
شفا آنلاین>سلامت>کبد یکی از اعضای سخت‌کوش بدن است که به طور همزمان بیشتر از 500 فعالیت حیاتی را در بدن انحام می‌دهد که کوچکترین مشکل و اختلال در عملکرد آن، مشکلات جبران ناپذیری برای شما بوجود خواهد آورد.

به گزارش شفا آنلاین، باتوجه به اهمیت این عضو حیاتی در بدن، ما در فارسی‌ساید نشانه‌هایی از کبد سمی را بیان می‌کنیم تا در صورت نیاز، برای انجام معاینات اساسی به دکتر مراجعه کنید.

۱- درد در ناحیه کبد
 احساس درد در ناحیه فوقانی معده در سمت راست یکی از نشانه‌هایی‌ست که نشان می‌دهد ممکن است کبد شما دچار مشکل باشد. این درد معمولا خفیف است اما با افزایش مشکل در کبد، به درد شدیدتری تبدیل خواهد شد. به یاد داشته باشید که کار اصلی کبد از بین بردن سموم بدن است، درنتیجه درصورتی که کبد دچار مشکل شده‌باشد قادر به سم زدایی نخواهد بود. در این زمان بدن برای شما نشانه‌هایی می‌فرستد. درد یکی از این نشانه‌هاست.

۲- ورم پا و قوزک
 ورم پا و قوزک درصورتی که توسط اختلال درکبد بوجود آمده‌ باشد دردناک نیست اما باید حتما مورد معاینه‌ی پزشک قرار بگیرد. این ورم ممکن است در تمام قسمت‌های هر دوپا نیز مشاهده شود. با این حال به دلیل نیروی جاذبه، اغلب در ناحیه‌ی مچ و قوزک پا بیشتر است.

۳- افزایش وزن بی‌دلیل
زمانی که کبد قادربه دفع مواد سمی بدن نباشد، آن‌ها را درون سلول‌های چربی بدن ذخیره می‌کند. درنتیجه با هیچ ورزش و رژیم خاصی قادر به کاهش وزن(Weight Loss) نخواهید بود.

۴- حساسیت
 حساسیت‌های بدن اغلب به دلیل عدم عملکرد مناسب کبد است. زمانی که مقدار زیادی مواد سمی وارد جریان خون شود مغز این مواد را به عنوان مواد شیمیایی و حساسیت‌زا می‌شناسد، درنتیجه شما دچار نشانه‌های خارش پوستی خواهید شد. به یاد داشته باشید که کبد سالم این توانایی را دارد که جریان خون را از تمامی مواد سمی پاکسازی کند.

۵- پوست و چشم زرد رنگ
پوست و چشم زرد رنگ به خودی خود بیماری نیست اما یکی از قوی‌ترین علایمی‌ست که نشان می‌دهد بدن به یک بیماری جدی مبتلاست. در اغلب موارد زمانی که کبد سمی و از کارافتاده باشد رنگ سفیدی چشم و پوست به زردی متمایل می‌شود.

۶- خستگی مفرط و آزار دهنده
کبد یکی ازمنابع اصلی تولید انرژی در بدن است. یک کبد سالم این امکان را دارد که با ذخیره‌ی انرژی در بدن در فاصله‌های زمانی بین وعده‌های غذایی و در مواقع فعالیت بدنی شدید، شما را از خستگی نجات دهد. نکته‌ی مهم : به یاد داشته باشید، تمامی علائم و نشانه‌هایی که در این مطلب بیان شد همگی باید به تایید پزشک متخصص برسند تا شما از وجود بیماری در بدن مطمئن شوید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: