کد خبر: ۱۹۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 06
علی شهرامی روز یکشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: خیلی از مراکز درمانی در شهر تهران در سال های گذشته احداث شده، هر چند بخش هایی جدید به این مراکز اضافه شده است اما ما همان میانگین 40 سال را در نظر می گیریم
شفاآنلاین>سلامت>معاون توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: میانگین عمر مراکز درمانی و بیمارستان های این دانشگاه بیش از 40 سال و از متوسط کشوری بیشتر است و مشکلات زیادی دارند مثلا تمام آسانسورهای بیمارستان های علوم پزشکی شهید بهشتی، شاخص استاندارد را پاس نکرده اند.
به گزارش شفاآنلاین،علی شهرامی روز یکشنبه در نشست خبری در محل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: خیلی از مراکز درمانی در شهر تهران در سال های گذشته احداث شده، هر چند بخش هایی جدید به این مراکز اضافه شده است اما ما همان میانگین 40 سال را در نظر می گیریم.

شهرامی از نظر ارزیابی خطر برای بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: تا آنجا که در توان دانشگاه بود مقاوم سازی برای بیمارستان های تحت پوشش انجام شده است اما معضل بزرگ این است که مثلا تمام آسانسورهای بیمارستان های علوم پزشکی شهید بهشتی، شاخص استاندارد را پاس نکرده است.

شهرامی همچنین درباره بیمارستان های جدید گفت: بیمارستان قرچک ورامین از نظر ساختمانی تقریبا تمام شده است چهار بیمارستان دیگر پیشرفت بین 20 تا 70 درصد دارد و در صورت تامین بودجه این بیمارستان ها در سال 97 از نظر ساختمانی تمام می شود.

وی ادامه داد: پنج کلینیک ویژه در شهر تهران و چهارتای دیگر هم در شهرستان های استان تهران در دست احداث است. یکی از چهار کلینیک در اسفند سال گذشته افتتاح شد و کلینیک بعدی در فیروزکوه آماده افتتاح است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین در خصوص پروژه های بهداشتی نیز گفت: در این بخش، ساختمان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در شهرستان های تهران فرسوده و قدیمی است.وی اضافه کرد: خوشبختانه در طرح تحول سلامت تعدادی از این مراکز بازسازی شده است و به کمک خیرین 20 پروژه در بخش بهداشتی در حال احداث است.

* خوابگاه های بالای 40 سال
شهرامی به امور رفاهی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از این نظر نیز در بحران بسر می برد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: بیشتر خوابگاه های دانشجویی دانشگاه را ساختمان هایی تشکیل می دهد که بیش از 40 سال قدمت دارندو هیچ ردیفی برای توسعه خوابگاه ها نداریم.شهرامی در عین حال به خوابگاه در دست احداثی اشاره کرد که توسط خیرین در دست ساخت است و گنجایش 700 دانشجو دارد.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، 14 هزار دانشجو، 13 دانشکده، 238 رشته عمومی و تخصصی و هزار و 400 عضو هیات علمی دارد. در این دانشگاه، 71 مرکز تحقیقاتی، 6 پژوهشگاه، 53 شرکت دانش بنیان و 51 نشریه فارسی و انگلیسی دایر است.

همچنین این دانشگاه، 20 بیمارستان دارد که در سال گذشته 250 هزار بیمار بستری را پذیرش داشت؛ ضمن اینکه علوم پزشکی شهید بهشتی، 300 مرکز ارایه خدمات بداشتی در استان تهران را هم پوشش می دهد.

در زمان حاضر پنج میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت تهران تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: