کد خبر: ۱۹۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 04
بدن ذخیره کننده انرژی است و می‌توان آن را به دو جزء توده چربی و توده بدون چربی تقسیم کرد.

شفا آنلاین>سلامت>بیشتر مواقع افراد به امید اینکه لاغرتر شوند به باشگاه‌های ورزشی رفته و تمرین‌های متفاوتی انجام می‌دهند، اما هرچه می‌گذرد و هر قدر تلاش می‌کنند، کمتر به نتیجه دلخواه می‌رسند. یکی از دانشمندان دانشگاه جنوب استرالیا، دلایل این مساله را شرح می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین:بنابه گفته این دانشمند، بدن ذخیره کننده انرژی است و می‌توان آن را به دو جزء توده چربی و توده بدون چربی تقسیم کرد. بیشتر حجم توده بدون چربی، متشکل از آب، استخوان و پروتئین ماهیچه است. چربی انرژی بسیار بیشتری دارد و باید انرژی بیشتری سوزاند تا از حجم آن کم شود. که البته وزن بدن به مقدار از دست دادن توده چربی <Loss of fat mass>و یا بدون چربی وابسته است. بیشتر افراد که ۲۷ تا ۳۲ کیلوژول، انرژی مصرف کنند، یک گرم لاغرتر می‌شوند. بنابراین اگر روی تردمیل، به مدت یک سال و هفته‌ای ۵ بار، ۳۵ دقیقه با سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت بدوید باید حدود ۱۲ کیلوگرم لاغر شوید. اما دلایل جلوی لاغرشدن تان را می‌گیرند:

۱- غذا خوردن پس از ورزش

بسیاری از افراد پس از ورزش با خوردن غذا به خودشان پاداش می‌دهند. تحقیقات نشان داده که خانم‌ها بعد از ورزش بیشتر می‌توانند انرژی بسوزانند و با غذا خوردن این امکان را از دست می‌دهند.

۲- فعالیت کم

اگر صرفا روزانه ۳۵ دقیقه ورزش می‌کنید و زمان‌های دیگر کم تحرک هستید، ، ورزش چندان تاثیری در لاغر شدن شما نخواهد داشت.

۳- کاهش در مقدار متابولیسم استراحت

یکی از عوارض کاهش وزن، کاهش در مقدار متابولیسم بدن است. یعنی اینکه بدن برای حفظ انرژی، پس از ورزش از متابولیسم بدن می‌کاهد و باعث می‌شود که انرژی کمتری از دست بدهید و در نتیجه چندان لاغر نشوید.

۴- افزایش ماهیجه

بررسی‌ها نشان داده پس از مدتی ورزش کردن، توده‌های چربی، جای خود را به توده‌های بدون چربی می‌دهند و ممکن است به جای افزایش چربی در بدن، ماهیچه‌هایتان افزایش یابند و اگرچه وزن تان کمتر نمی‌شود، اما متناسب تر شده و حجم ماهیچه‌ها و به طور کلی توده بدون چربی بدن تان بیشتر شود.

با توجه به دلایل فوق می‌توانید، روی کاهش وزن تان کنترل بهتری داشته باشید.دیلی میل



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: