کد خبر: ۱۹۴۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
دانشجوی پزشکی باید چند بُعدی و کامل باشد. این موضوع برای جامعه بسیار اهمیت دارد که دانشجویان در همه ابعاد پربار باشند. طراحی برنامه‌های دانشگاه نیز در همین راستا است که دانشجوها در حوزه‌های مختلف قوی‌تر شوند
شفا آنلاین>سلامت>معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که باید از دانشجوهای پزشکی برای انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی حمایت کرد، گفت: دانشجوهای پزشکی به جز وظایف پزشکی، باید یک جایگاه اجتماعی نیز داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، مهدی نوروزی درباره اجتماعی شدن سلامت و نهادینه شدن آن در دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) گفت: دانشجوی پزشکی باید چند بُعدی و کامل باشد. این موضوع برای جامعه بسیار اهمیت دارد که دانشجویان در همه ابعاد پربار باشند. طراحی برنامه‌های دانشگاه نیز در همین راستا است که دانشجوها در حوزه‌های مختلف قوی‌تر شوند.

وی افزود: وزارت بهداشت(Ministry of Health) با توسعه معاونت‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها و معاونت اجتماعی در وزارت‌خانه، توجه جدی به موضوع اجتماعی شدن سلامت دارد. در همین راستا شهرداری تهران نیز طی سال‌های اخیر برای موضوع عدالت در سلامت نقش خوبی داشته است. البته در بخش دانشجوهای پزشکی هنوز باید کارهای زیادی در این زمینه انجام داد.

نوروزی ادامه داد: در ۱۴ تا ۱۵ هزار نفر دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شاید حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر انگیزه‌ها و دغدغه‌های اجتماعی داشته باشند. ما حدود ۳۶ کانون دانشجویی و خیریه داریم که به انجام کارهای اجتماعی علاقه دارند و در این زمینه فعالیت می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که باید از دانشجوهای پزشکی برای انجام کارهای اجتماعی و فرهنگی حمایت کرد، اظهار کرد: دانشجوهای پزشکی به جز وظایف پزشکی، باید یک جایگاه اجتماعی نیز داشته باشند.

وی بیان کرد: قصد داریم این مباحث به کریکولوم‌های آموزشی دانشجویان پزشکی نیز وارد شود. اگر تفکر عدالت در سلامت برای اساتید نیز نهادینه شود، اساتید مختلف نیز می‌توانند لابه‌لای درس‌های خود مباحث عدالت در سلامت را مطرح کنند.

این متخصص ژنتیک(Genetics) با بیان این‌که برای مباحث اجتماعی شدن سلامت، انجمن‌های علمی دانشجویی نیز وجود داردگفت: برخی از این انجمن‌های دانشجویی به طور مثال به مباحثی مثل زایمان طبیعی یا بهداشت دست و بسیاری از مسائل دیگر می‌پردازند. بیش از ۱۵۰ سازمان مردم نهاد نیز در این زمینه فعال هستند.ایران پزشک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: