کد خبر: ۱۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 03
جا ماندن از زمان در فرودگاه ها امری بسیار راحت و طبیعی است. محیط فرودگاهی به نحوی است که تمام‌ روزهای هفته و تمامی ساعات روز در آن‌ها یکسان به نظر می‌رسند.

شفا آنلاین>اجتماعی>  به‌تازگی دانشمندان موفق به طراحی سیستمی شده‌اند که در فرودگاه شهر چانگی سنگاپور نصب شده است و می‌تواند با ردیابی صورت حاضران در فرودگاه، از وضعیت مسافران آگاه شده و جلوی جا ماندن آن‌ها از پرواز را بگیرد.

به گزارش شفا آنلاین:جا ماندن از زمان در فرودگاه ها امری بسیار راحت و طبیعی است. محیط فرودگاهی به نحوی است که تمام‌ روزهای هفته و تمامی ساعات روز در آن‌ها یکسان به نظر می‌رسند. از سوی دیگر یک دقیقه دیر رفتن به‌پای گیت‌های پروازی ممکن است به از دست رفتن پرواز منتهی شود.


بارها پیش آمده است که مسافران در فروشگاه‌های داخل فرودگاه مشغول به خرید شده و پرواز خود را از دست داده‌اند. به‌این‌ترتیب بار دیگر فناوری به کمک این افراد آمده است تا بتوان با ابداع روشی ویژه از جا ماندن فرد از پرواز جلوگیری کرد.این روش در حقیقت استفاده از سیستم شناسایی چهره بر اساس دوربین‌های مداربسته فرودگاه است.

این روش برای نخستین بار در فرودگاهی در شهر چانگی کشور سنگاپور اعمال شده است. دوربین‌های این فرودگاه می‌توانند چهره افراد را شناسایی کرده و متوجه شوند که آیا زمان پرواز او نزدیک است یا خیر. به‌این‌ترتیب  فرد در هنگام گشت زدن در فرودگاه تحت نظارت دوربین‌ها قرار خواهد داشت و درصورتی‌که حواسش نباشد و پرواز او در آستانه دیر شدن باشد، آنگاه سیستم هوشمند کامپیوتری به مسئولان فرودگاه هشدار می‌دهد که او در نقطه خاصی از فرودگاه قرار داشته و نیاز به یادآوری دارد.

البته پیاده‌سازی کامل این سیستم در جهان نیازمند به انجام هزینه بسیار زیادی است ولی با توجه به هوشمند شدن سیستم گذرنامه‌ها و عکس‌های موجود در آن‌ها، زیرساخت اولیه موردنیاز برای انجام این کار در تمامی جهان وجود دارد.Cnet



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: