کد خبر: ۱۹۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018May 01
در ایران با تلاش‌های فراوان به ویژه اقدامات مرکز تصویربرداری امام خمینی (ره) و همکاری انجمن رادیولوژی الگوهای خوبی ارایٔه و مدلسازی شده و جایگاه جهانی مناسبی داریم. همچنین مجله ایرانی رادیولوژی تشکیل و مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین راه اندازی شده است
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین و تهاجمی گفت: در صورتی که استعدادها را به کار بگیریم و مانع رشد انسان‌های توانمند نشویم به اقدامات بزرگی دست می‌یابیم و در تحقیقات به مراحل بالایی دست خواهیم یافت.

به گزارش شفا آنلاین، حسین قناعتی ریٔیس مرکز تحقیقات رادیولوژی(Radiology) نوین و تهاجمی در آستانه برگزاری سی و چهارمین کنگره رادیولوژی اظهار داشت: رادیولوژی رشته مهمی بوده که در واقع یک حوزه بین رشته ای به شمار میرود و پیشرفت آن بر روی سایر رشته ها اثرگذار است. به طوری که هیچ کنفرانسی تشکیل نمی شود بدون اینکه رادیولوژی بخشی از آن باشد.

وی افزود: رشته رادیولوژی در جهان حدود ده زیرشاخه به عنوان فلوشیپ دارد که در ایران تاکنون 5 حوزه از آن از جمله فلوشیپ زنان، فلوشیپ اسکلت عضلانی و اینترونشنال راه اندازی شده و 5 رشته دیگر از جمله اطفال، نورولوژی، گوارش و آنکولوژی نیاز به فلوشیپ دارد.

رییس مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین و تهاجمی ادامه داد: در ایران با تلاش‌های فراوان به ویژه اقدامات مرکز تصویربرداری امام خمینی (ره) و همکاری انجمن رادیولوژی الگوهای خوبی ارایٔه و مدلسازی شده و جایگاه جهانی مناسبی داریم. همچنین مجله ایرانی رادیولوژی تشکیل و مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین راه اندازی شده است.

قناعتی گفت: در بیمارستان امام خمینی تهران مرکز NIAT به عنوان اولین مرکزی که بررسیهای پیشرفته مغزی را از طریق تصویربرداری انجام میدهد آغاز و این مسأله نشان میدهد که با نگاه مدیریتی خوب میتوان گامهای بزرگی برداشت.

وی افزود: بسیاری از مواقع نمیتوان صد درصد تکنیکهای خارجی را در ایران استفاده کرد چرا که به لحاظ هزینه، بودجه و امکانات محدودیت داریم بنابراین می‌توان تکنیک‌ها را تغییر و گام‌های مؤثر را برداشت.

مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین و تهاجمی ادامه داد:ساخت وسایل بزشکی مهم است به طور مثال سوزن بیوپسی که یک وسیله پرمصرف در تصویربرداری است سالا نه حدود 7 تا 8 میلیارد تومان مصرف آن در کشوراست اقدامات اولیه ساخت آن انجام شده و تیم مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی(Technology) علوم پزشکی تهران به این مسأله دست یافته است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری و حمایت از تولید داخل اشاره کرد و گفت: در صورتی که استعدادها را به کار بگیریم و مانع رشد انسانهای توانمند نشویم به اقدامات بزرگی دست مییابیم همچنین در تحقیقات به مراحل بالایی دست خواهیم یافت.

قناعتی در ادامه با اشاره به اینکه بازار دنیا، علوم پایه ما را خیلی نمی خرد، گفت: ولی میتوان اندرکنش علوم مدرن در کشور را در دنیا ارایٔه داد و یکی از راههای ورود به دنیا از طریق ارایه نتایج منطقه ای علوم مدرن است.

این دانشمند برتر یک درصد ایران گفت: به طور مثال در حوزه بادکنک‌های مغزی که نوعی ضایع عروقی است برای اولین بار در جهان چسب نوکرولیت را در ایران با همکاری دانشگاه سن دیگوکاربری کردیم و پروژه های دیگری را نیز میتوان از طریق انجام داد.

وی در مورد توریسم سلامت گفت: از کشورهایی همچون عراق بیماران زیادی برای درمان‌های مختلف به ایران می‌آیند و این مسأله در صورت توجه بیشتر موفقیت‌های زیادی برای ایران خواهد داشت همچنین باید به موضوع مشارکت در آموزش افراد در منطقه توجه داشت چرا که تحصیل دانش خارجی در ایران میتواند فرهنگ کشور را نیز اشاعه دهد.

رییس مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین و تهاجمی در پایان به موضوع مشکل تعرفه ها اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: به دلیل این مشکلات و چالش‌های پیش آمده حوزه تصویربرداری بسیاری از مراکز نمی‌توانند فعالیت انجام دهند و این مسأله آنها را به مرز ورشکستگی پیش می‌برد که لا زم است اقدامات اساسی‌تری در این زمینه صورت بگیرد.

گفتنی است؛ سی و چهارمین کنگره بین المللی رادیولوژی 11 تا 14 اردیبهشت 97 (1 تا 4 می 2018) در برج میلاد تهران با حضور اساتید و صاحب نظران داخلی و خارجی در حال برگزاری است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: