کد خبر: ۱۹۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 30
میرزا بیگی: بر اساس تفام‌هامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است سالیانه ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.
شفاآنلاین>سلامت>میرزا بیگی گفت: بر اساس تفام‌هامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است سالیانه ۶۰ هزار شغل ایجاد شود.

به گزارش شفاآنلاین،میرزا بیگی دبیر ستاد کارآفرینی و اشتغال وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت که در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و رفاه به امضا رسید که بر اساس آن مقرر شد سالی 60 هزار اشتغال  در حوزه سلامت ایجاد شود.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه‌های مختلف درخواست کسب و کار دارند باید از طریق سامانه کارا طرح خود را به ثبت برسانند؛ تا کنون 108 طرح مورد نیاز مردم و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که 7 هزار و 300 شغل مستقیم و 21 هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند، در سامانه کارا به ثبت رسیده است.

میرزا بیگی عنوان کرد: اگر طرح فردی بیش از 5 میلیارد تومان ارزش داشته باشد نظارت وزارتخانه‌های ذیربط را لازم دارد و اگر تجهیزاتی در حدود 100 میلیارد تومان بخواهد باید موافقت سازمان‌های ذیربط استانی را نیز بدست آ‌ورد.

وی گفت: فعلا 27 طرح با موضوعات سلامت محور مثل مراقبت در منزل، توسعه گردشگری سلامت، خدمات بهداشتی و غیر دولتی، طب سنتی، مشاغل خانگی مرتبط با سلامت، توسعه نرم‌افزارهای سلامت و صیانت از مشاغل موجود مورد موافقت قرار گرفته است.

اختصاص وام تجهیزات سلامت به شرکت‌های داتنش بنیان تهرانی

وی یادآور شد: بر اساس کمیسیون 20 همه افراد به جز ساکنان تهران می‌توانند برای دریافت تجهیزات درخواست خود را در سامانه کارا به ثبت رسانند و اما درخواست تجهیزات در شهر تهران فقط برای افرادی صادر می‌شود که در حوزه دانش بنیان متقاضی باشند.

برچسب ها: اشتغال ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: