کد خبر: ۱۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - 2013April 27
شفا آنلاین -  رئیس‌ هئیت مدیره تامین اجتماعی با اشاره به اینکه کد ملی جایگزین شماره بیمه می‌شود، از به روز شدن پرداختی‌های حوزه سلامت از جمله بدهی‌های داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و هزینه‌های سرپایی خبر داد 
به گزارش شفا آنلاین ، عزیز دولت‌خواه در نشست خبری تامین اجتماعی با اشاره به اقدامات این سازمان در تسریع روند خدمات به مردم بخصوص بیمه‌شدگان اظهار داشت: نیمه اول سال 91 برابر مصوبه هیئت مدیره سازمان کمیته ICT تشکیل شد که وظیفه این کمیته مکانیزه کردن امور سازمان در تمامی وظایف مربوطه است و تمام معاونان و مدیران کل سازمان عضو این کمیته هستند که در این کمیته اقداماتی در خصوص الکترونیکی شدن سازمان مورد بررسی قرار گرفت و پس از آسیب‌شناسی علت توقف بعضی از این طرح‌های الکترونیکی مشخص شد و با توجه به اولویت‌های تعریف شده نسبت به اجرایی شدن بعضی از طرح‌ها اقدام شد که این در زمینه سامانه 142 به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی در تامین اجتماعی راه‌اندازی می‌شود که قبلاً آن را مردم به عنوان ندای تامین اجتماعی می‌شناختند ولی این سامانه جدید با خدماتی بیشتر برای پاسخگویی به بیمه شدگان دریافت شکایت و همچنین سوابق بیمه‌ای آنان با حضور کارشناسان ارشد تامین اجتماعی صورت می‌پذیرد. وی افزود:‌ مردم می‌توانند با تماس با شماره 142 مشکلات، سؤالات و حتی شکایات خود را مطرح کنند تا کارشناسان ارشد سازمان تامین اجتماعی در کمترین زمان به آنان پاسخ دهند و اگر افرادی نیز پشت خط بمانند می‌توانند پس از اعلام سؤالات و شکایات خود کد رهگیری دریافت کنند تا کمتر از 24 تا 30 ساعت به مسائل آنان رسیدگی شود. دولتخواه با اشاره به راه‌اندازی شماره پیامک 5000142 در راستای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان تصریح کرد:‌ سامانه 142 از ساعت 8 تا 16 با حضور کارشناسان به مردم ارائه خدمات می‌دهند و بعد از این ساعات نیز سوالات و شکایات مردم ضبط و افراد کدرهگیری دریافت می‌کنند و یک روز در طول هفته نیز معاونان و مدیران سازمان برای پاسخگویی به مردم در مرکز سامانه 142 حضور بعمل می‌آورند. رئیس هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به راه‌اندازی دیتا سنتر (مرکز داده‌ها) سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اتمام دیتا سنتر قبل از تشکیل کمیته حدود 20 میلیارد تومان هزینه دربر داشت و در وضعیت نامشخصی از این سیستم استفاده می‌شد. وی با اشاره به 478 شعبه تامین اجتماعی در سراسر کشور افزود: با راه‌اندازی سامانه 142 مراجعه مردم به شعب تامین اجتماعی کمتر و در نهایت قطع می‌شود زیرا  مراجعه به شعب زمان بسیاری از مردم می‌گرفت و افراد دیگر می‌توانند با تماس با سامانه 142 سوابق بیمه‌ای خود را دریافت کنند و حتی شکایات خود را نیز مطرح کرده و پاسخ آن را نیز با دریافت کدرهگیری پیگیری کنند. رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی به هزینه 100 میلیون تومانی برای راه‌اندازی و ارتقای سامانه 142 اشاره کرد و بیان داشت: مردم در گذشته باید حداقل 2 هفته با بیشتر جهت پاسخگویی به سوالاتشان انتظار می‌کشیدند و حتی با سامانه ندایی تامین اجتماعی نمی‌توانستند شکایات خود را مطرح کنند و سوابق نیز به صورت جدید به آنان ارائه نمی‌شد ولی در فرآیند سامانه 142 پاسخگویی، بررسی شکایات و دریافت سوابق آنان صورت می‌پذیرد و در آینده نیز کارگزاری‌های به دفاتر پیشخوان ملحق می‌شود تا اکثر فعالیت‌های تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری صورت پذیرد. دولتخواه با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سامانه 142 و راه اندازی رسمی آن در هفته جاری ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های مهم سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی کردن پرونده‌های بیمه‌شدگان است که برای شروع از استان قم آغاز خواهیم کرد. رئیس هئیت مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سرویس‌دهی این سازمان به 50 میلیون نفر ایرانی در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی گفت: در صدد هستیم تا فرآیند جدیدی را در بیمارستان‌ها راه‌اندازی کنیم تا مردم برای گرفتن نوبت کمترین وقت را صرف کنند و اطلاعات بیمار به صورت الکترونیکی در بیاید تا انتقال آن به راحتی صورت پذیرد و در نهایت در اختیار بیمار نیز قرار گیرد که این طرح به صورت آزمایشی در 3 بیمارستان تامین اجتماعی صورت می‌پذیرد. دولتخواه به 11 میلیون بیمه‌ای و بیش از یک میلیون و 800 هزار مستمری‌بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: پرونده‌های کاغذی اشتباهات را زیاد کرده بود و در تلاشیم تا روند الکترونیکی کردن این پرونده‌های بیمه‌ای را صورت دهیم تا مردم برای دریافت سابقه پرونده خود مدتهای زیادی را وقت صرف نکنند. کارت هوشمند سلامت رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در زمینه آخرین کارت هوشمند بیمه اظهار داشت: کارت هوشمند بیمه در گذشته یکی از برنامه‌های تامین اجتماعی بود تا بجای دفترچه‌های بیمه به مردم عرضه شود ولی به دلیل آنکه ثبت احوال روند ارائه کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی خواهد کرد تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه منعقد می‌شود تا فرآیند مسائل بیمه‌ای نیز در کارت هوشمند ملی گنجانده شود. دولتخواه در رابطه با بدهی‌های تامین اجتماعی در حوزه درمان نیز گفت: در حوزه بدهی‌های تامین اجتماعی در زمینه درمان شامل 3 گروه داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و هزینه‌های سرپایی می‌شود که برای هر کدام از آنان مبالغ قابل توجهی پرداخت شده است بطوریکه در ابتدای سال 91 بالغ بر 7 ماه بدهی به مراکز درمانی و داروخانه‌ها داشتیم که تا پایان خرداد ماه آن را پرداخت کردیم و در طول سال 91 نیز بیش از 7 ماه  پرداخت شد و در مجموع 2 سال در حدود 12 ماه پرداخت کرده‌ایم و بدهی چند ماهه دیگر نیز که از سال 91 باقی مانده است به دلیل کمبود بودجه‌ها بود و سعی می‌کنیم تا در سال 92 پرداخت را به روز کنیم. وی با اشاره به اینکه در گذشته یک نفر دارای چند شماره بیمه بود که این مسئله باعث مشکلات در دریافت سوابق افراد می‌شد، افزود: برای برطرف کردن این مشکل شماره کارت ملی جایگزین شماره بیمه خواهد شد زیرا هر فرد یک شماره ملی مختص به خود دارد که در روند ثبت و دریافت سوابق بیمه‌ای می‌تواند مشکلات را برطرف کند. دولتخواه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سعید مرتضوی، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با توجه به پرونده قضایی و دیگر مشکلات در جلسات هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی حضور پیدا می‌کند، بیان داشت: مدیرعامل عضو هیئت مدیره نیست؛ هیئت مدیره شامل 7 نفر است که در هفته جلسات آنها برگزار و در کمیته‌های تخصصی نیز حضور دارد و پرونده‌ قضایی مرتضوی از موضوعات خارج از سازمان است ولی آقای مرتضوی بعد از نماز صبح در سازمان حضور دارند و آخرین نفر نیز از سازمان خارج می‌شود و انصافاَ حضور و دقت وی موجب شده که کارها به خوبی انجام شود.    
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
1
3
مادرم 3 سال پول بيمه داد مادرم شغلش آشپزي توي خونه غذا درست ميكنه ولي دستش افتاد توي دستگاه سبزي خورد كن انگشتشو پيوند زدم دستاش درست كار نميكنه البته مادر م قبلا بيمه قالي بافي بود بخاطر پرز قالي چون گواتر داره نميتونه پشت دار بشينه الانم كه مشكل پيدا كر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: