کد خبر: ۱۹۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 28
روز گذشته خبری مبنی بر ضرب و شتم معلم خوزستانی مطرح شد که بر اساس اطلاعات منتشر شده عامل این ضرب و شتم اولیای یکی از دانش‌آموزان اعلام شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت
شفا آنلاین>اجتماعی>آموزش و پرورش خوزستان ماجرای ضرب‌ و شتم معلم و پیگیری مسائل حقوقی آن را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش شفا آنلاین، روز گذشته خبری مبنی بر ضرب و شتم معلم خوزستانی مطرح شد که بر اساس اطلاعات منتشر شده عامل این ضرب و شتم اولیای یکی از دانش‌آموزان اعلام شد که واکنش‌های بسیاری را در پی داشت، به دنبال انتشار این خبر سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش از پیگیری این موضوع توسط معاون حقوقی و امور مجلس خبر داد تا حقوق فرهنگیان پایمال نشود و برخورد قاطع و قانونی با ضارب در نظر گرفته شود.

به دنبال این اخبار روایتی از مدیر مدرسه در حمیدیه خوزستان که محل وقوع حادثه بوده است مطرح شد و بنابر توضیحات مدیر، 15 فروردین دانش‌آموزی توسط دبیر مذکور به علت بی‌نظمی هل داده شده است و درپی این موضوع دانش‌آموز از ناحیه دست مصدوم می‌شود؛ هرچند این مساله در همان روزهای حادثه پیگیری شده و بررسی های لازم از سمت اولیای دانش‌آموز و دبیر انجام شد که چالشی ایجاد نشود.

بر اساس این گزارش، پنجم اردیبهشت ماه دبیر مدرسه حمیدیه توسط اولیای دانش‌‌آموزی که پیش از این با برخورد معلم مواجه شده بود، مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته و مصدوم شد که به دنبال این اتفاقات و روایات متعددی که برای این حادثه عنوان می‌شود، بابک نوری‌زاده رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش خوزستان درباره حوادث مربوط به این معلم با اشاره به اینکه ضارب اصلی امروز صبح دستگیر شد، عنوان کرد: در روز حادثه ولی دانش‌آموز به اتفاق 3 نفر دیگر معلم را مورد ضرب‌وشتم قرار دادند که یکی از ضاربان روز گذشته و سه نفر دیگر امروز دستگیر شدند و اکنون نماینده حقوقی اداره کل و آموزش و پرورش برای احقاق حقوق این معلم به محل دستگیری ضاربان رفته تا پیگیری حقوقی برای این موضوع داشته باشد.

وی درباره برخورد شدید معلم با دانش‌آموز که پیش از ضرب و شتم مطرح می‌شود، گفت: هیچگونه برخورد شدیدی که منجر به آسیب‌دیدگی دانش‌آموز شود از سوی معلم انجام نشده است و صرفا معلم برای کنترل شرایط کلاس و رعایت نظم و انضباط به دانش‌آموز تذکر داده بود اما اولی دانش‌آموز تصمیم عجولانه‌ای گرفته و این برخورد شدید را از خود نشان داده است.

نوری‌زاده درباره وضعیت عمومی معلم مجروح خوزستانی گفت: بعد از حادثه و آسیب‌دیدگی معلم از ناحیه بینی، اقدامات درمانی لازم انجام شد و در شرایط فعلی حال عمومی معلم مساعد است، نماینده مدیر کل آموزش و پرورش استان برای دلجویی از وی عیادت کرد و همچنان پیگیر مسائل حقوقی این برخورد است.
ضارب اصلی معلم خوزستانی دستگیر شد

همچنین در پی وقوع این موضوع یوسف نجفی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با پیگیری های این وزارت خانه و همکاران استانی و منطقه و باجدیت و همکاری آقای بیرانوند، دادستان حمیدیه، شب گذشته از محل اختفای این ضارب با خبر شده و صبح امروز وی را بازداشت کردند.

وی افزود: در این مورد از همان دقایق اولیه وقوع حادثه؛ مدیرمدرسه و آموزش وپرورش منطقه، ضمن اطلاع به نیروهای انتظامی و قضایی ازطریق واحدحقوقی استان و منطقه شکایت لازم را از دوجنبه خصوصی و عمومی به عمل آورد.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مصدوم کردن معلم در حین تدریس و سرکلاس درس نه تنها دارای جنبه خصوصی است بلکه واجد وصف مجرمانه عمومی نیز است و مجازات شدید تری به دنبال دارد و حتی گذشت شاکی خصوصی مانع مجازات مجرم نمی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ضرب و جرح و شکستن حریم مدرسه به هر بهانه و دلیلی، جرم محسوب شده و از عوامل مشدده جرم تلقی می شود که در این حادثه تاسف به نوعی نظم عمومی به ویژه در میان فرهنگیان جریحه دار شد.

وی بیان کرد: وزیر آموزش و پرورش به طور موکد پیگیر این پرونده هستند و پیگیری این پرونده به طور ویژه در دستور کار معاونت حقوقی وزارت خانه است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: