کد خبر: ۱۹۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 27
در همه کشورهای دنیا هزینه‌های سلامت درصد قابل توجهی از هزینه‌های آن کشورها را تشکیل می‌دهند به طوری که امروزه به طور متوسط 10.3 درصد از کل تولید ناخالص ملی در دنیا صرف اقدامات حوزه سلامت می‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص میزان تخصیص بودجه حوزه سلامت در دنیا و کشورهای پیشرفته جهان توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا هزینه‌های سلامت درصد قابل توجهی از هزینه‌های آن کشورها را تشکیل می‌دهند به طوری که امروزه به طور متوسط 10.3 درصد از کل تولید ناخالص ملی در دنیا صرف اقدامات حوزه سلامت می‌شوند.

وی ادامه داد: در برخی  از کشورها خاص 18 درصد از تولید ناخالص ملی خود را به مسئله سلامت اختصاص می‌دهند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امروزه به ازای هر ده دلار تولید ناخالص ملی در حدود یک دلار صرف حوزه سلامت می‌شود، افزود: به دلیل افزایش سن جامعه و ورد تکنولوژی های گرانقیمت، هزینه‌ ها در حوزه سلامت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش انتظارات مردم در دنیا، هزینه‌های بهداشتی و درمانی  افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: با ارتقای تکنولوژی و افزایش انتظارات مردم تقاضای جدی برای ارتقای سطح سلامت وجود دارد.

حریرچی با بیان اینکه  خدمات سلامت در دنیای امروزه قابل حذف نیست، تأکید کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر مستلزم این است که منابع مالی برای حوزه سلامت پایدار باشد و اقدامات بهداشتی مانند درمان و پیشگیری با وجود منابع مالی حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت حوزه سلامت باید منابع پایدار در راستای پیگیری و اقدامات درمانی و بهداشتی در نظر گرفته شود و منابع پایدار موجود باعث شده تا خدمات بهتری داده شود و همین منابع سبب افزایش ارتقای سطح خدمت در آینده می‌شود.
منابع پایدار سلامت چگونه تامین می شود؟

حریرچی در خصوص منابع مالی حوزه سلامت گفت: در برخی از کشورها یک قسمت از منابع پایدار مربوط به مالیات عمومی است و در برخی دیگر از کشورها منابع پایدار است و بهشی از حق بیمه پرداختی مردم تأمین می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: در خیلی از کشورها تأمین منابع پایدار در حوزه سلامت ترکیبی از مالیات‌های عمومی و حق بیمه پرداختی از سوی مردم است و بدین صورت اعتبارات لازم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تأمین می‌شود.

حریرچی با بیان اینکه مالیات بر کالاهای آسیب رسان یک هدف دو گانه در نظام سلامت را دنبال می‌کند، یادآور شد: مالیات بر سیگار، غذاهای مضر باعث جلوگیری از مصرف مواد مضر شده و در عین حال منابع پایدار را ایجاد می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، بودجه ، وزارت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: