کد خبر: ۱۹۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 26
رشد مغزی و سیستم اعصاب در سه ماهه اول بارداری شکل می‌گیرد، دورانی که اگر به هرعلتی تغدیه مادر مناسب نباشد و مواد مغذی مورد نیار به وی نرسد، این رشد با مشکلاتی مواجه می‌شود.

شفاآنلاین>سلامت>متخصص مغز و اعصاب با اشاره به ضرورت دریافت تغذیه مناسب در سه ماهه اول بارداری گفت: رشد مغز و ستون فقرات از هفته 12 بارداری آغاز می‌شود بنابراین تغذیه در سه ماه نخست بارداری به شریان اصلی رشد و سلامت جنین وابستگی دارد.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا یاراحمدی، متخصص مغز و اعصاب در مورد راهکار ارتقای سلامت مغزی جنین اظهارداشت: رشد مغزی و سیستم اعصاب در سه ماهه اول بارداری شکل می‌گیرد، دورانی که اگر به هرعلتی تغدیه مادر مناسب نباشد و مواد مغذی مورد نیار به وی نرسد، این رشد با مشکلاتی مواجه می‌شود.

این متخصص مغز و اعصاب و دیسک و ستون فقرات با تاکید بر اینکه در هر غذایی مواد مغذی خاص آن وجود دارد، افزود: به طور کلی 4 گروه غذایی، سبزی ومیوه لبنیات، غلات و به ویژه گروه گوشت و میوه یا منابع غنی پروتئینی، همگی مجموعه ای از زنجیره سبد غذایی را تشکیل می‌دهند که مصرف هریک به طور روزانه یا در بازده های زمانی مورد تایید به شکلی متناوب و متناسب ، می تواند در رشد و تکامل مغز و شبکه عصبی جنین نقش چشمگیری ایفا کند.

وی با بیان اینکه بر خلاف تصور بسیاری از افراد، سیستم عصبی و نرون‌های جنین بیشتر از چربی ساخته می‌شود، ادامه داد: این چربی‌ها حتی در آجیل‌های تازه و درصدی از این چربی‌های مفید در  لبنیات وجود دارند و تقریبا بخش قابل توجه چربی‌های مصرفی مادر در سه ماهه نخست بارداری موجب تشکیل و رشد مغزی جنین می‌شود زیرا تقریباً تمام جنس مغز از چربی ساخته شده که در احاطه میلیون‌ها و حتی میلیاردها نورون و شبکه عصبی منسجم قرار دارد و چربی‌های جذب شده به تولید سلول‌ها و شبکه‌های عصبی جنین مشغول می‌شوند. 

یاراحمدی تصریح کرد: بر اساس فطرت آفرینش، رشد مغز و ستون فقرات تقریبا از هفته 12 بارداری آغاز می‌شود و این تکامل حتی تا بعد از تولد نوزاد ادامه دارد بنابراین تغذیه در سه ماه نخست بارداری تقریباً به شریان اصلی رشد و سلامت جنین وابستگی دارد.

برچسب ها: باردار ، سلامت ، متخصص ، جنین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: