کد خبر: ۱۹۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
نام‌گذاری هفته‌ای با عنوان هفته سلامت نشان می‌دهد که بعد از انقلاب اسلامی در این حوزه باب جدیدی باز شده. من امروز برای افتتاح این دارو آمدم تا به بخش علمی کشور خدا قوت بگویم
شفاآنلاین>سلامت> یک عضو کمیسیون بهداشت با بیان اینکه نقیصه درمان کشور تامین منابع پایدار است، گفت: با تئوری‌های مجلس در برنامه ششم و بودجه سال ۹۷ انتظار می‌رود که مشکلات دراین حوزه تا حدی کاهش یابد.

به گزارش شفاآنلاین، حسینعلی شهریاری در آیین رونمایی از داروی ایرانی درمان پارکینسون با بیان اینکه خوشحالیم که این دارو در هفته سلامت رونمایی می‌شود، گفت:‌ نام‌گذاری هفته‌ای با عنوان هفته سلامت(Health) نشان می‌دهد که بعد از انقلاب اسلامی در این حوزه باب جدیدی باز شده. من امروز برای افتتاح این دارو آمدم تا به بخش علمی کشور خدا قوت بگویم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در دوره‌های نهم و دهم و به ویژه کمیسیون بهداشت نگاهش پیگیری موضوعات سلامت در جامعه هم از نظر تامین منابع پایدار و هم از نظر متمرکز کردن این منابع در مسیرهای تعیین شده است، افزود: خوشحالیم که امروز بحث سلامت در کشور به عنوان اولویت همه قوا و شخص مقام معظم رهبری قرار دارد. در گذشته مردم برای دریافت خدمات اولیه در حوزه سلامت چشمشان به خارج از کشور بود و نظام دارویی کشور هم به وارادات چشم دوخته بود اما امروز بیش از ۸۰ درصد مواد دارویی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شوند. باید توجه کرد که مقام معظم رهبری دوسال پیش بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. بحثی که حوزه سلامت در آن پیشتار و پیش قراول بوده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دنیا توانسته در حوزه سلامت به وضعیت پایداری برسد این کار را طی ۲۰ تا ۲۵ سال انجام داده است اما در ایران در یک بازه ۳ تا ۴ ساله توانستیم در این حوزه به وضعیت خوبی دست یابیم که این کار با همت و تلاش مدیران، اندیشمندان،‌ جوانان و کارگران ما محقق شد.

شهریاری با بیان اینکه امروزه سرمایه گذارن به دو مقوله امنیت سرمایه و سود سرمایه توجه دارند، گفت: در مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه گذار داخلی مورد توجه و تاکید قرار گرفته است. ما باید طبق برنامه ششم توسعه ۶۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته باشیم باید دست سرمایه گذار را به گرمی فشرده و زیر پایش فرش قرمز پهن کنیم تا در مسیر ارتقای تولید، ایجاد اشتغال و افزایش رفاه جامعه گام بردارد.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه امروز یک نقیصه حوزه سلامت تامین منابع پایدار است، گفت:‌ در اواخر اسفندماه سال گذشته دولت را موظف کردیم تا ۴۲۰۰ میلیارد تومان تامین منابع کرده و در اختیار سیستم (System)دارویی کشور قرار دهد که البته صد در صد محقق نشد اما باور داریم با تئوری‌های مجلس در برنامه ششم و در بودجه سال ۹۷ می‌توان مشکلات را تا حدی رفع کرد. بر این اساس در بودجه سال ۹۷ بالغ بر ۶۴ هزار میلیارد تومان بودجه برای حوزه سلامت کشور و با احتساب درآمدهای اختصاصی در نظر گرفته شده و دولت نسبت به تامین این منابع متعهد شده است. بر این اساس از وزارت بهداشت انتظار می رود که با هزینه این منابع در جهت درست مشکلات حوزه سلامت را کاهش دهد و ما هم تعهد می شویم تا نظارت‌های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از داروی جدید درمانی پارکینسون گفت: یک درصد از جمعیت سالمند کشور مبتلا به این بیماری هستند در گذشته بیشتر داروی مورد نیازشان از خارج از کشور تامین می‌شد اما امروز این شرکت برای اولین بار داروی این بیماران را تولید کرده است. توصیه‌ام به صنعت داروسازی این است که نباید تمام توجهم به بازار داخل باشد بلکه باید نگاه برون‌ مرزی و صادرات در افق دیدمان وجود داشته باشد تا بتوانیم با بازار دنیا رقابت کنیم.

شهریاری افزود:‌ شاید تولید کنندگان این موضوع را فراموش کرده‌اند اما درخواست و انتظار ما به عنوان سیاست‌گذار از تولید کننده این است که نگاهش به بازارهای خارج از کشور هم باشد. امیدوارم با همین همت و تلاش بتوانیم گام‌هایی اساسی را برای ارتقاء سلامت جامعه برداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: