به گزارش شفاآنلاین،سامانه اطلاع رسانی کمیته راهبری طرح رجیستری اعلام کرد: موارد متعددی مراجعه به سامانه همتا ( سامانه طرح ثبت تلفنهای همراه) وجود داشته است که شخصی سیم کارت تلفن همراه را خریداری کرده ولی فروشنده، مالکیت تلفن همراه را به فرد خریدار انتقال نداده است. فرد خریدار نیز در حال حاضر به هر دلیلی به فرد فروشنده دسترسی ندارد تا از او درخواست انتقال مالکیت کند.
به همین دلیل در حال حاضر این امکان در سامانه همتا (hamta.ntsw.ir) فراهم شده است که فرد خریدار پس از ورود به کارتابل خود، با ورود به بخش «وضعیت شناسه دستگاه (IMEI)»، پس از وارد کردن شناسه IMEI تلفن همراه مذکور، شماره سیمکارت آخرین مالک تلفن همراه را مشاهده کند تا بتواند با وی ارتباط گرفته و درخواست فرآیند انتقال مالکیت کند.
تنها درصورتیکه شناسه IMEI مذکور در کارتابل هیچ سیمکارتی نباشد (تحت مالکیت هیچ سیمکارتی نباشد) در این بخش قابل نمایش است و درصورتیکه این شناسه قبلا از طریق افزودن دستگاه وارد کارتابل شخص دیگری شده باشد، در این قسمت به هیچ عنوان قابل نمایش نیست.